fredster Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg skjønner INGENTING akkurat nå ! Har min IP adresse blitt brukt til noe faenskap av noen andre, eller er det Chello som sliter ? (Fjernet etternavnet i mailadr. hans før jeg la inn mld. her) Failed to deliver to '[email protected]' SMTP module(domain chello.no) reports: host smtp.chello.nl says: 551 Mail from your IP address is currently blocked based on RBL listing Har relativt grei sikkerhet på PC`en og den er garantert virusfri, men NOE må det jo være...., eller ? Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 RBL = Realtime Blocking List Dette betyr at mailserveren din er svartelistet fordi noen har brukt den til å sende ut spam. Det eneste du kan gjøre er å melde fra til ISP'en din slik at de kan ordne opp i det. Lenke til kommentar
fredster Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 RBL = Realtime Blocking List Dette betyr at mailserveren din er svartelistet fordi noen har brukt den til å sende ut spam. Det eneste du kan gjøre er å melde fra til ISP'en din slik at de kan ordne opp i det. Jaha...? Nå ble jeg forvirret ! Har Tele2 som leverandør, og jeg har ingen egen mailserver. Ikke har jeg sendt ut spam, og ikke har jeg blitt hacket på noe vis heller. Mener du da at det er Tele2 sin mailserver som blir sperret ? Hilsen en som er så til de grader uforstående til dette. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Ja den mailserveren du bruker, dvs. Tele2 sin. Prøv med en testmail og send kopi av den til kundeservice eller abuse hos Tele2 hvis det samme skjer nå. Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Edit: Gløym det timtowtdi Endret 5. juni 2004 av timtowtdi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå