wil Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 jeg lurer på hvilken linux utgave som passer hvis du er skikkelig ekspert. Hvilken bootloader er for de som er eksperter. Gi meg svar så fort som mulig Lenke til kommentar
mailman Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 hvis du er en ekspert så lag din egen linux Grub har de fleste funskjoner som du måtte ønske fra en bootloader Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Anbefaler deg og sjekke ut http://www.gentoo.org, Gentoo distribusjonen - 16mb iso, resten lastes ned fra nettet og alt kan kompileres/optimeres for akkurat _din_ pc. hele greia fungerer nydelig, og portage er det beste som har skjedd linux yet :smile: (glem apt-get, glem rpm). Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg bruker RH endel....men når det er sagt...så er det utrolig mange som bruker Slackware (etter de jeg har snakket med). Jeg syntes det blir litt feil å si at den er best å bruke...Alle Linux distroer har nesten sitt spesial felt... I Asia så er TurboLinux veldig utbredt pga sin bra integresjon av clustering.... ikke vet jeg :wink: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Cadger Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Hvis en "Linux ekspert" skal velge mellom de mest kjente distroene så vil jeg tro han velger Debian eller Slackware. Vil tro at han ikke gidder å bruke noe annet enn Lilo. Jeg bruker selv Slackware og lilo. :-) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Slackware, her følger det med lilo. kjører 8.0, men tror 8.1 med KDE 3.0 kommer snart (apropos: K'en i KDE står faktisk ikke for noe, men K er bokstaven før L for Linux - DE er desktop environment. Slackware regnes for en av de vanskeligste distrubisjonene, men jeg tror debian [deb-ii-n] er mer på linje med Red Hat som er blant de enkle (skal ikke uttale meg for sikkert angående det, men det er det jeg tror). ______ Tresprit Slackware saves lives Lenke til kommentar
eirikm Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Personlig så bruker jeg slackware. Men Debian stiller vel nesten egentlig i samme klasse som slacware vil jeg nesten våge å påstå, det eneste jeg kan komme på i farten er apt -get kommandoen som gjør ting litt enklere. Hvis jeg skal si hva jeg tror er mer av de vanskelige linux versjonene så blir det nok Trustix jeg sier, men det skal legges til at Trustix er laget for å være en server distro http://trustix.org Lenke til kommentar
Gopp Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 Forsøk FreeBSD! Gentoo er et forsøk på å implementere fordelene ved FreeBSD på Linux. Hvis dette er en konkurranse på å finne den vanskligste "distroen", vil FreeBSD tape, men hvis man ønsker å bygge OS og apps fra source og ha full kontroll, er FreeBSD en vinner. Last ned "kern.flp" og "mfsroot.flp" fra: ftp://ftp.no.freebsd.org/bsd/unix/FreeBSD...ELEASE/floppies For 'dozebrukere finner man "rawrite.exe" her: ftp://ftp.no.freebsd.org/bsd/unix/FreeBSD...4-RELEASE/tools Manual finner dere her: http://www.freebsd.org/handbook Boot opp, og installer fra ftp/nfs/tape/disketter/cdrom. Lykke til! -- Gopp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå