Gå til innhold

jeg lurer på en ting

Anbefalte innlegg

hei.

jeg lurer på en ting.

hvis jeg har ett bilde f.eks av en dame som står foran et tre..

så skal jeg ha vekk trët og bare ha damen der med en helt grønn bakgrunn..

hittil har jeg sittet å tegnet in hver piksel rundt "damen" for så å fylle inn bakgrunnen grønn eller hva slags bakgrunn det måtte være.

det høres ganske umulig ut for meg men jeg spør allikevel..

finnes det noe kjappere måte å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

jeg lurer på en ting.

hvis jeg har ett bilde f.eks av en dame som står foran et tre..

så skal jeg ha vekk trët og bare ha damen der med en helt grønn bakgrunn..

hittil har jeg sittet å tegnet in hver piksel rundt "damen" for så å fylle inn bakgrunnen grønn eller hva slags bakgrunn det måtte være.

det høres ganske umulig ut for meg men jeg spør allikevel..

finnes det noe kjappere måte å gjøre dette på?

Mener at du kan gjøre dette i photoshop, der finnes det en egen funksjon for dette mener eg. Men sikkert noen her som er flinkere enn meg med bildemanipulering :)

Lenke til kommentar

Det finnes vel flere måter å gjøre det på, kommer an på hvor nøye du vil være..

Par eksempler (i PhotoShop);

1. Magic Wand Tool

2. Lasso Tool

3. Eraser Tool

Prøv deg frem og se om du liker noe.. Husk at man kan justere innstillingene på hver av funksjonene.. :thumbup:

Lenke til kommentar
jada.. trenger ikke være så pirkete da.

uansett kan man alltids få bruk for litt bildemanipulering hvis man skal lage sider

Det er da vittelig meg ikke å være pirkete!

Et spørsmål om bilder skal postes i Digitale bilder.

Hvorfor tror du at vi engang har et eget forum for bilder?

Basta Bom!

edit: ble kanskje litt strengt, men jeg følte bare for å si det sånn som det var. Innstillingen din hjalp ikke akkurat heller. :ermm:

Endret av SirIce
Lenke til kommentar

Hvis dette skal gjøres nøyaktig, anbefaler jeg quickmask.

For å aktivere quickmask-mode trykker du på den knappen til høyre under for- og bakgrunnsfarge på verktøypaletten.

Når denne er aktivert, maler du med svart eller hvitt, for å slette eller lage ny markering.

Når du er ferdig med å male, og du har markert det du vil, trykker du på den VENSTRE knappen under for- og bakgrunnsfarge på verktøypaletten.

Da får du en vanlig markering. Om du har fått den delen du vil slette, trykker du enkelt og greit på delete. Om du har fått det andre området, eller kvinnen i dette tilfellet, trykker du først ctrl-shift-I (alternativt select -> inverse) for så å trykke delete.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

En mulighet er å bruke paths i kombinasjon med quickmask (eller helst layermask) til å isolere folk eller ting fra et bilde. Da har du fordelen med paths med større presisjon når det gjelder runde og rette sider og fordelen med masks som gjør at du kan se markeringene mer nøyaktig og du sletter heller ingen informasjon fra bildet :thumbup:

Se etter noen tutorials på http://www.good-tutorials.com/, det finnes MANGE slike tutorials.

Lenke til kommentar
Utrolig dårlig bruk av emnefelt.

Uansett så har dette ingenting med Webdesign å gjøre.. det er et eget forum for Digitale Bilder

;)

Feilpostet som sagt. Dessuten blir det mye off topic når man feilposter, da mange kommenterer feilpostingen. Igjen blir det alltid noen som klager på at noen klager på feilposting.

Post heller riktig!

Denne posten stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...