LordBendtner Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg har tenkt å kjøpe 512 mer ram. Har Twinmos 512 pc3200 Twister nå, greit nok ram det. Går det greit om jeg kjøper Corsair XMS3200XL? Eller bør jeg forholde meg til Twinmos nå også? Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Funker hovedkortet ditt med twinmos ser jeg ikke grunn til å bytte merke, det er ikke sikkert hk'et ditt takkler corsair... Det er som regel motsatt. Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Funker hovedkortet ditt med twinmos ser jeg ikke grunn til å bytte merke, det er ikke sikkert hk'et ditt takkler corsair... Det er som regel motsatt. hm.. Hk'et(875P chipset) er det som er med Shuttles SB75G2! Kjøpte faktisk rammen uten å tenke på det og den funker fint. Men, hvis det støtter begge merker, lønner det da seg å kjøpe CorsairXMS3200XL-kortet? De to merkene begynner ikke å "krangle"? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hadde gått for samme type brikke som du allerede har, med mindre du skal kvitte deg med den. hasteten blir vestemt fra den dårligste minnebrikka, så du vil ikke få noen ytelsesøkning, og kjøper du dårligere minne vil ytelsen gå ned Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) hadde gått for samme type brikke som du allerede har, med mindre du skal kvitte deg med den. hasteten blir vestemt fra den dårligste minnebrikka, så du vil ikke få noen ytelsesøkning, og kjøper du dårligere minne vil ytelsen gå ned Okei, egentlig det jeg ville fram til Så den corsair innstillinga(2-2-2-5) vil automatisk bli nedjustert til den Twinmos-brikken? Den er jo veldig kjapp den corsair-brikken, men da lønner det vel seg ikke Endret 4. juni 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hvertfall når jeg ser at xms3200xl brikka koster 500spenn mer Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hadde gått for samme type brikke som du allerede har, med mindre du skal kvitte deg med den. hasteten blir vestemt fra den dårligste minnebrikka, så du vil ikke få noen ytelsesøkning, og kjøper du dårligere minne vil ytelsen gå ned Okei, egentlig det jeg ville fram til Så den corsair innstillinga(2-2-2-5) vil automatisk bli nedjustert til den Twinmos-brikken? Den er jo veldig kjapp den corsair-brikken, men da lønner det vel seg ikke yup, du vil ikke klare den timingsen så lenge twinmos brikka di også sitter der. Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 hvertfall når jeg ser at xms3200xl brikka koster 500spenn mer hehe, nettopp: 990 eller noe for twinmosen, 1565 for corsair. Får jo bare utnytta twinmos-hastigheten likevel. Men hvilke innstillinger har twinmos-brikken? (?-?-?-?) Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 det ser du i bios hvis du haker vekk by spd så kommer det frem, men du kan sikkert få stramma dem litt hvis du øker volten på de, prøv deg frem. Øk volten til 2.8v det hjelper Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 det ser du i bios hvis du haker vekk by spd så kommer det frem, men du kan sikkert få stramma dem litt hvis du øker volten på de, prøv deg frem. Øk volten til 2.8v det hjelper Okei skal prøve på det, takk for hjelpa! Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Når jeg nå kjøper en 512mb brikke til, får jeg 1024, og har dermed fylt opp plassen for ram(har 2 slotter).. holder 1024 lenge nok? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 ja, 1024 holder lenge. og det lønner seg å ha ram av samme type når man skal kjøre dualchannel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå