Gå til innhold

Angrefrist og returrett på LCD skjermer


Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å bestille Samsung 193T straks, men hvordan er angrefristen på LCD skjermer? Har jeg 14dagers angrefrist, med rett til å få pengene tilbake? Jeg vet iallefall at jeg kommer til å benytte meg av dette ved evt. sentrale døde piksler (siden produsentene er så slappe på dette, er det desverre nettbutikkene som får svi)

 

Hvordan ligger jeg an da? Jeg må betale frakt frem og tilbake selv, og har ellers rett på pengene tilbake?

 

og ikke flame meg for at jeg tenker slik, når man bruker såpass mye penger på et produkt, så vil man selvsagt at alt skal være 100%.

 

(beklager også hvis dette har vært oppe 100 gang før, søkte men fant lite) :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du kjøper over postoppkrav så har du ALLTID rett på angrefrist!

Du kan angre ubegrunnet i 14 dager ja!

 

Du må betale porto tilbake selv ja!

 

Har forresten to Samsung 193T skjermer selv, begge uten døde pixler, gled deg, det er en nydelig skjerm! :thumbup:

Lenke til kommentar
Raptor,05/06/2004 : 00:22] Har forresten to Samsung 193T skjermer selv, begge uten døde pixler, gled deg, det er en nydelig skjerm!  :thumbup:

litt offtopic: hvordan er denne skjermen på spill (hvis du spiller da)... Hører at den lider av en god del etterslep... Men uansett, det raskeste fps spillet jeg spiller er Quake3, og det spilles heller ikke så veldig ofte. (1-2 ganger i uka)

 

edit: ohh, en ting til.. kommer den med DVI kabel?

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Helt grei på spill, selv om jeg ikke spiller så mye... (Har Matrox Parhelia kort)

Spilt både Quake3, CS og andre slike spill ingen problemer, heller ingen problemer med C&C Generals som jeg spiller en del! :yes:

 

edit: Nei, kommer ikke med DVI kabel, den må du kjøpe selv

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Kan jeg få spørre om en liten ting.

 

Jeg kjøpte meg Battlefield 1942 deluxe edition, for jeg så en annen som hadde dette spillet som jeg bare digget.....men så var det feil....det var Battlefield Vietnam....jeg kjøpte da feil spill.....

Spillet ble kjøpt på PLaton i Bergen, og det va en forsegling som sa at de ikke byttet den om den var brutt......man MÅ jo bryte forseglningen for å kunne finne ut om spillet er bra da......og nå nekter de å bytte spillet pga cd-key osv....herregud du får jo så å si ikke et spill i dag UTEN cd key......

Ifølge kjøpsloven har du jo 14 dagers full retur rett og rett til å heve kjøpet.....bryter Platon da denne regelen?

 

Er det noen som har en link til denne paragrafen slik at jeg kan ta en nærmere kikk og kankje ta en utskrift å fortsette byttekampen?

 

Takker for svar :dontgetit:

Lenke til kommentar

Varer som er forseglet av selger

 

Ved kjøp via Internett, postordre eller TV-shop har selgeren adgang til å forsegle lyd- eller bildeprodukter (f.eks. CDer og videofilmer), samt datamaskinprogram, med den følge at angreretten må anses tapt dersom du bryter forseglingen, selger må imidlertid opplyse om dette klart og tydelig på forseglingen, hvis ikke, vil du kunne angre innen 14 dager uavhengig av om forseglingen er brutt.

 

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt

 

Du får selge det på QXL.

 

Angrerett loven er for at du kan angre et innpuls kjøp,IKKE for å teste ut om du liker vare.

 

#EDTI#

Hva gjelder angrerettloven for?

 

Angrerettloven gjelder for alle avtaler om kjøp av varer som er inngått utenfor fast utsalgssted eller via fjernsalg. Loven gjelder også kjøp av ting som skal lages eller produseres etter kjøperens behov (tilvirkningskjøp).

 

Loven gir 14 dagers angrefrist, men fristen kan i visse tilfeller forlenges til 3 måneder, og i enkelte tilfeller til 1 år.

 

Angrerettloven gjelder ikke for kjøp i butikk.

 

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...