JR Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Noen som kan hjelpe meg her? Jeg har 2 harddisker, en gammel som bråker fælt, den er 10gig, og det er her windows ligger. Nå har jeg fått meg en ny, den er 160gig. Jeg vil gjerne dele denne i 2, så jeg kan ta ut den gamle disken. Jeg har brukt PM litt før, så jeg vet sånn halvveis hva jeg driver med. Altså, C: disken er 10gig og D: disken er 160gig. Først vil jeg splitte D: disken, så vil jeg fjerne C: disken fysisk, og så til slutt installere windows på den nye partisjonen. Men jeg må ha litt veileding her. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Enkleste er: Del den nye Hden med Partition Magic i 2.. feks.20GB til OS(begynnelse av disken,venstre side) og resten til lagring. Sjekk at dem vises etter at dem er oppretta i "my computer" Bruk ghost.exe(fra bootbar cd/diskett) til å lage et image av den gamle disken,lagre det på den nye disken.(stor partisjon) Fjern den gamle disken og boot med ghost.exe Legg inn image på den nye disken(20GB partisjonen) TaZ Pm vist du trenge noe hjelp Endret 4. juni 2004 av taz Lenke til kommentar
JR Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Tingen er det at jeg har prøvd å opprette en ny partisjon 2 ganger nå. Men hver gang jeg rebooter, skjer det liksom ikke noe. Den nye partisjonen vises aldrig. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Har du valgt å formatere den i PQ? Har du det så den er sikker skjult I PQ velg "Unhide" på partisjonen Endret 4. juni 2004 av taz Lenke til kommentar
JR Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Den er ikke skjult heller. Vet ikke hva som skjer. Men for meg virker det som det jeg lagrer, forsvinner når jeg rebooter. Edit: Nå har jeg prøvd mye. Har prøvd å resize partisjonen, så det blir en del unallocated diskplass, men i det jeg rebooter, blir alt tilbake sånn som det var. Har prøvd sikkert 10 ganger nå. Jeg fatter det ikke. Kan noen være så snill og gi meg noen tips om hva som kan være galt? Endret 6. juni 2004 av JR Lenke til kommentar
JR Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Beklager for dobbelpost. Men jeg måtte bare få posten aktiv igjen, siden den døde litt av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå