Gå til innhold

Opprette ny partisjon ved hjelp av Partition Magic

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg her? Jeg har 2 harddisker, en gammel som bråker fælt, den er 10gig, og det er her windows ligger. Nå har jeg fått meg en ny, den er 160gig. Jeg vil gjerne dele denne i 2, så jeg kan ta ut den gamle disken. Jeg har brukt PM litt før, så jeg vet sånn halvveis hva jeg driver med.

Altså, C: disken er 10gig og D: disken er 160gig. Først vil jeg splitte D: disken, så vil jeg fjerne C: disken fysisk, og så til slutt installere windows på den nye partisjonen. Men jeg må ha litt veileding her.

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkleste er:

Del den nye Hden med Partition Magic i 2..

feks.20GB til OS(begynnelse av disken,venstre side) og resten til lagring.

Sjekk at dem vises etter at dem er oppretta i "my computer"

Bruk ghost.exe(fra bootbar cd/diskett) til å lage et image av den gamle disken,lagre det på den nye disken.(stor partisjon)

Fjern den gamle disken og boot med ghost.exe

Legg inn image på den nye disken(20GB partisjonen)

TaZ

Pm vist du trenge noe hjelp

Endret av taz
Lenke til kommentar

Den er ikke skjult heller. Vet ikke hva som skjer. Men for meg virker det som det jeg lagrer, forsvinner når jeg rebooter.

Edit: Nå har jeg prøvd mye. Har prøvd å resize partisjonen, så det blir en del unallocated diskplass, men i det jeg rebooter, blir alt tilbake sånn som det var. Har prøvd sikkert 10 ganger nå. Jeg fatter det ikke. Kan noen være så snill og gi meg noen tips om hva som kan være galt? :(

Endret av JR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...