asware Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Er det noen som vet om det går ann å "adde"/legge til en label mens programmet kjørs. Hvis du ikke har lagt til noen labeler før du startet programmet? Alltså du skriver med kode at Labelen skal vises i formen... Hmm, ble ganske rotete dette, men håoer dere skjønner... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det kan du gjøre med et "array". Lag en label i formen. På options til formen ser du etter index. Sett den til 0, og sett visible til false. Når du skal loade en ny label gjør du slik: dim nummer as double Private sub form_load() Nummer = 0 end if Private sub command1_click nummer = nummer + 1 load label1(nummer) 'loader en ny en label1(nummer).visible = true 'sier seg selv label1(nummer).top = label1(nummer - 1).top + 200 'loader den 200 hakk under den forrige label1(nummer).left = 150 'bare et eksempel label1(nummer).caption = "Dette er label nummer: " & nummer End sub Lenke til kommentar
asware Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Takk for svar.... Fikk det kanskje ikke godt nokk fram, men jeg skal ikke ha noen label på formen når programmet starter. Når jeg feks trykker på en knapp skal en label komme frem... Noen som skjønner det nå? Vet at det går i .NEt, men har ikke fått det til i VB 6.0 Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du vil absolutt ikk legge til noe i prosjektet, men vil ha en label i formen? Eller har du lagt til en, vil ha den usynelig, men synelig når du trykker på en knapp? Private sub form_load label1.visible = False 'gjør den usynelig End sub Private sub command1_click label1.visible = Trur 'gjør den synelig End sub Noe slik? Lenke til kommentar
asware Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Får å være helt ærlig tror jeg ikke det går i VB 6.0 (er ikke sikker)... Jeg vil ikke legge til en label i Design modus, men når programmet kjøres... Det er ikke så farlig... Har fått det til på en annen måte... Bare mye mer stress enn det det ville vert i .Net... Dette jeg holder på med nå er heldigvis det siste jeg skal lage i 6.0 (neida).. Gleder meg til å begynne skikkelig i VB .Net... Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg vil ikke legge til en label i Design modus, men når programmet kjøres... Hvorfor det? Hvis du legger til en usynelig label i design modus kan du legge til uendelig anntall når programmet kjøres. Det prøvde jeg å vise deg med koden min øverst, men jaja.. Lenke til kommentar
asware Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg vill ikke det, fordi da blir det mye mer kode. Og den blir også veldig mer komplisert. Men, men... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Svært få har kjennskap til det, men det er faktisk mulig å dynamisk legge til kontroller i RUN-TIME uten bruk av Control-arrays. Her er et eksempel: Dim WithEvents lblTest As VB.Label Private Sub Form_Load() Set lblTest = Controls.Add("VB.Label", "lblTest", Me) Me.ScaleMode = vbPixels lblTest.Move 10, 10, 100, 17 lblTest.Caption = "Dette er en test" lblTest.Visible = True End Sub I Controls.Add er den andre paramenteren hvilket navn objektet skal ha, og den tredje hvilket objekt som den skal legges inn i. Så for å dynamisk legge kontrollen inn i en PictureBox kreves det at du skriver inn navnet på denne der. Håper dette hjalp. Lenke til kommentar
asware Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Se der ja.... Nå begynner det å likne noe.... Takk skal du ha... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå