FSOL Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 topicen sier vel det meste. Er det nok med 512 mb ddr minne for å disable pagefila i XP Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Det kommer helt an på hvilke programmer du kjører. Det er bare å prøve å sette pagefila til null. Window gir beskjed hvis virtuelt memory blir for lavt og da er det bare å sette den opp. Har selv IGB memory og har satt pagefila til 0. Selv om jeg redigerer DV har jeg aldri fått melding om for lite memory. Yoda Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Hva oppnår man ved å disable page file i XP ? Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Når windows slepper opp for RAM må den bruke hardisken som "minne". Alt som ikke passer inn i minnet blir da lagt på harddisken, som er MYE tregere enn RAM'en. Resultatet er at alt som ligger i pagefila på HD har mye dårligere access tid enn minnet! Håper dette var forståelig nok... er litt opptat med andre ting nå også.. Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 ER det PF usage i task manager som viser hvor mye av pagefila som brukes? I så fall er det litt rart, da denne ligger mellom 100 og 300 mb selv om jeg har disabla page file på alle diskene mine Lenke til kommentar
thunstad Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Kan noen forklare meg hvordan man disabler page file i win2k? Hvis det går an da :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå