Gå til innhold

Hvilken Java skal jeg laste ned for Opera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen lagt mer diggbare (uorginale) sun java rpm'er fra DAG. De mekker inn plugin etc. automagisk for deg. TROR de ikke bare finnes for fc2, men MDK også.

http://rute.sourceforge.net/

Nei var ikke for mdk, bare for RH. Men for alle som har fc2: Disse er DIGGE. :yes: Legg inn mozilla-plugin eller .no også så har du støtte i alle nettleserene automagisk (tror alle linux-nettlesere bruker netscape/mozilla plugins og leter i /usr/lib/mozilla/plugins)

Lenke til kommentar
Hvorfor er den så inni granskogen stor. 97.6MB er ikke vanlig for en java for Opera. :ermm:

Fordi det er hele SUN sitt Java-utviklingsmiljø, med kompilatorer og dokumentasjonsverktøy og jeg vet ikke hva. Det du trenger er JRE, ikke SDK. (Finne direktelenker får andre gjøre :)

Lenke til kommentar
Hvorfor er den så inni granskogen stor. 97.6MB er ikke vanlig for en java for Opera. :ermm:

Fordi det er hele SUN sitt Java-utviklingsmiljø, med kompilatorer og dokumentasjonsverktøy og jeg vet ikke hva. Det du trenger er JRE, ikke SDK. (Finne direktelenker får andre gjøre :)

Så hvem skal da hjelpe meg med link til den rette Java hvis ikke du vil? :ermm:

Lenke til kommentar
Hva med www.sun.com? Det er ikke SÅ vanskelig å finne...

jo det er det når en ikke finner den berømte nåla i høystaken. :hrm:

Web er veldig mye høystakk og veldig lite nål, det er riktig. For å gjøre alt litt enklere, har noen bedrifter begynt å tilby såkalt «søkemotorer» (*gjør kjempetydelige hermetegn med fingrene i kjent Doctor Evil-stil*). Den mest populære av disse heter «Google» (hermetegn-tegn igjen). Den enkleste måten å lære seg disse vetktøyene på er å prøve seg i praksis. Øvelse: Gå til Google, skriv inn «java download linux», og se hvor enkelt det egentlig var å finne det. Lykke til.

Lenke til kommentar

Hmmm...

"nytt vindu"

"www.sun.com"

"downloads"

"Java and technologies"

"Java software for your browser"

"STOOOR link: FREE DOWNLOAD - GET IT NOW. Free java software for your desktop"

"Linux: Manual download. RPM/self-extacting file"

"RPM - DOWNLOAD"

Hvor vil du lagre den?

Jeg gikk rett på, uten ETT feilklikk. Det er ikke SÅ vanskelig...

Lenke til kommentar
Hva med www.sun.com? Det er ikke SÅ vanskelig å finne...

jo det er det når en ikke finner den berømte nåla i høystaken. :hrm:

Web er veldig mye høystakk og veldig lite nål, det er riktig. For å gjøre alt litt enklere, har noen bedrifter begynt å tilby såkalt «søkemotorer» (*gjør kjempetydelige hermetegn med fingrene i kjent Doctor Evil-stil*). Den mest populære av disse heter «Google» (hermetegn-tegn igjen). Den enkleste måten å lære seg disse vetktøyene på er å prøve seg i praksis. Øvelse: Gå til Google, skriv inn «java download linux», og se hvor enkelt det egentlig var å finne det. Lykke til.

:hm:

Lenke til kommentar
Hmmm...

"nytt vindu"

"www.sun.com"

"downloads"

"Java and technologies"

"RPM - DOWNLOAD"

Hvor vil du lagre den?

med hvilket kde program kan jeg kjøre .bin filen til java som jeg nå har lastet ned? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hmmm...

"nytt vindu"

"www.sun.com"

"downloads"

"Java and technologies"

"RPM - DOWNLOAD"

Hvor vil du lagre den?

med hvilket kde program kan jeg kjøre .bin filen til java som jeg nå har lastet ned? :dontgetit:

Svaret på det står tidligere i denne tråden...

Lenke til kommentar
chmod +x fil for å gjøre den kjørbar, så ./binfil eller sh binfil.

Jeg trenger kanskje ikke å fortelle hvor grønn jeg er i Linux for jeg er vel like velkommen fordet vel? :blush:

Jeg har nå lastet ned Java og fikk ikke installert det programmet når jeg klikket på det. Jeg må vel ærlig innrømme at jeg er en dreven windowsbruker men det hjelper ikke i Linux. :cry:

Jeg vet at filen (som tidligere skrevet)er en .bin fil. Jeg ber om å få installeringsveiledning "step by step". Jeg er takknemlig hvis du kan hjelpe meg. :yes:

Lenke til kommentar
chmod +x fil for å gjøre den kjørbar, så ./binfil eller sh binfil.

Altså med teskje så er dette:

1) Åpne et kommandovindu

2) Gå til katalogen du lagret filen i (Her bruker du kommandoen "cd katalognavn" (uten "-ene))

3) skriv chmod o+x <filnavn> (bytt <filnavn> med navnet på filen) (hint: Trykker du TAB tasten (den med to piler) etter å ha skrevet litt av filnavnet så vil kommandovinduet fullføre filnavnet for deg)

4) skriv ./<filnavn> (igjen bytter du <filnavn> med navnet på filen

5) når programmet er ferdig kan du lukke vinduet ved å skrive "exit" eller trykke CTRL+D

Edit:

Du får unskylde de andre. De regner med at du har lest litt av dokumentasjonen som følger med operativsystemet. Men som du selv sa så er du en dreven windowsbruker. Jeg regner derfor med at du heller går på forum og spør der enn å lete etter løsningen selv.

Det er derfor windows er en dårlig ting. Den skjemmer bort brukerene, og dermed så gjør folk ting de ikke forstår som å kjøre vedlegg de ikke vet hva er eller gå på internet som root-bruker i et *nix-system. ;D

Endret av BlueEAGLE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...