Gå til innhold

Rar lyd fra Mist 430watt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

for meg høres det ut som en lyd som kan komme fra vikklingene inni transformatoren.

Hender fra tid til annen.

PSU offører seg helt normalt fordet men du har en ressonans i vikklingene dine.

sånn ca

den beste måten å bli kvitt den på er nok enten å slå den i hjel eller power off :p

Lenke til kommentar
PSU tar ikke skade av denne lyden nei.

hadde selv en strømforsyning 12v, 10A engang som lagde slik en lyd ved belastning.

Til tross for denne så trakk eg 20 A ut av denne som var satt til max 10A

tut å kjør :laugh:

:nei:

Det er greit at det ikke er farlig osv, men den lyden da... Det er jo den som er problemet, lyden overdøver sikkert viftene og da er det en irriterende lyd og en skavank siden denn psu er laget for stille drift.

Lenke til kommentar

Pc'en min består av 2stk 12db vifter som ikke høres og 2stk 120mm som heller ikke høres så godt. Og skjermkortet er det orginal vifte som jeg så vidt hører.

Og den lyden fra psu overdøver alle andre viftene, inkl hardiskkene.Men lyden kommer bare under load, men jeg vet enda ikke hvor lyden kommer fra inni psu.

Lenke til kommentar
Synes det er litt merkelig at når den skal være så dyr og har disse lydene. Snakker med microplex på mandag og søker retur.

Men disse lydene skader ikke vis jeg bruker den normalt?

Det varte et svar til dette spørsmålet knutern_

Lenke til kommentar

Hvilke vifeter er det i Mist PSUene somregel? Er vel sånne med kulelager siden de skal være stille. Kan jo vær noe rart med de også, men jeg slår meg på lag med dem som sier spolene, ved stor belastning trekkes mere strøm gjennom og det blir kan få jernkjerne platene til å vibrere hvis de ikke er lakket eller festet så stramt at det er umulig å fremkalle vibrasjon.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dt er sånn at visst det blir varmt eller at psuen får varme mot seg begynner viftene å gå fortere.. det er nok den lyden  du hørter :p

han snakker om høyfrekvent lyd da...

for å si det sånn : kjøpte meg en fortron source 400 w.. for ca 1 måned siden... og har opplevd mange forskjellige rare lyder...

for det første av og til når jeg skrur pcn på så kommer det en veldig lys høyfrekvent lyd som piiiiiper en liten stund (enten så gir denne seg etterhvert eller så blir jeg vant til den :D , er nok det første)

og for det andre så kommer det en rar sånn "trrrrrrr" lyd fra vifta av og til...

tenkte i begynnelsen at det kanskje var min egen feil... siden jeg har vært inni psu og kuttet et par ledninger som er ubrukelige...så tenkte jeg at det kanskje var vifta som kom borti disse avkuttede ledningene.. hehe er fortsatt usikker da den lyden ikke har vært på en stund...tviler på at det er grunnen siden jeg gjemte ledningene inni der ganske bra...

noen andre som lignende erfaringer?

:hmm:

i tillegg syens jeg at psuen ikke gir meg stabile nok spenninger som jeg hadde håpet på :( synes det er ganske rart da jeg har kjøpt en 400 w til et system som virket kjempebra med en q-tec 350 w før... den hadde også dårlige spenninger... den fortronern hjalp LITE... skjønner ikke det... kanskje min egen feil igjen :D

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med mitt "KRAFTIGE" Q-tec 300W, kom en høyfrekvens pipelyd men det tror jeg kom pga den var overbelastet deluxe!

Den Q-tec forandret også pipefrekvens under skrulling på internett sider. Så den ble fort byttet ut med en 360W Chieftec dual fan. Meget stillegående.

Dem selger også en tøff og sterk PSU på Com-X nå, på 500W (nederst på "Power")Bilde av PSU

+ 3.3V - 28A

+ 5.0V - 30A

+12.0V - 34A

Til kun 540kr ca :love:

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...