Scortech Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Kan noen hjelpe meg???? Jeg har hovedkort ASUS A7N8X Bios er 1007 Jeg har nettopp kjøpt AMD Athlon 3200+ med 400Mhz FSB. Jeg har ikke noe særlig peiling på det med BIOS instillinger, men CPU External Freq skal være på 200Mhz ?? Jeg setter den på den innstillingen og restarter maskinen..Da vises 3200+ på den svarte skjermen oppe på skjermen, maskinen går en liten stund også stopper-kubber maskinen.... Når jeg sitter CPU External Freq på 166Mhz og restarter maskinen da står det 2500+ og det er jo ikke riktig, men da går maskinen og windows funker... Kan noen som har roen på dette VÆR SÅ SNILL HJELPE MEG.... PLEASE...... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Åssn ram har du? Ikke sikkert at ram'en din takler 200MHz FSB Du kan prøve å sette fsb til 200MHz og endre cpu/ram ratio sånn at minnet går på lavere hastighet Endret 4. juni 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg har Twinmos Pc3200 DDr-dimm 512Mb Cl2.5 32M*8/16 Chip DDR-PC400Mhz Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis du/dere har noen instillings alternativ jeg burde bruke/prøve så vil jeg sitte stor pris på det. Får jeg har ikke mye peiling på de forskjellige innstillingene som er der inne i bios som FSB,Mhz multiplies eller hva det nå heter.. Scortech Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 De første A7N8X var kun offisielt støttet med 333mhz . Quote asus: FSB 400 Support Starting from PCB version 2.0, The A7N8X motherboard supports Front Side Bus (FSB) 400. The PCB (Printed Circuit Board) version is located beside the motherboard name printed on the motherboard. AMD xp 3200+ CPU support : A7N8X Fra PCB versjon 1.04 Fra Bios 1004 Check PCB and BIOS versions before flashing BIOS! A7N8X Deluxe Fra PCB versjon 1.04 Fra Bios 1004 Check PCB and BIOS versions before flashing BIOS! A7N8X-E Deluxe Fra PCB versjon ALLE Fra Bios versjon ALLE A7N8X-X Fra PCB versjon ALLE Fra Bios versjon ALLE Ikke rart man blir forvirret ...... . Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Så jeg har altså dritet meg ut???????????? Faen, da jeg kjøpe nytt hovedkort da.. Takk for svaret ditt Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Så jeg har altså dritet meg ut???????????? Faen, da jeg kjøpe nytt hovedkort da.. Takk for svaret ditt Du trenger IKKE nytt hovedkort. Kortet skal støtte denne cpuen med denne biosen. Mulig du må finne en som gjør at kortet ditt støtter 400fsb i Bios. Men er 200mhz greiene et valg, støtter hovedkortet helt sikkert cpuen. Men vil ikke klare 2.2 ghz kanskje? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har nettopp kjøpt AMD Athlon 3200+ med 400Mhz FSB. AMD Athlon XP3200+ har faktisk "bare" 200MHz FSB, men 400MHz DDR minnehastighet Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hvis du/dere har noen instillings alternativ jeg burde bruke/prøve så vil jeg sittestor pris på det. Får jeg har ikke mye peiling på de forskjellige innstillingene som er der inne i bios som FSB,Mhz multiplies eller hva det nå heter.. Scortech Jeg holder og en knapp på memory innstillingene. Prøv og sett memory frequency til "By SPD" i første omgang og se om den ikke kommer opp normalt da. Hvis ikke så kan du prøve deg fram med å sette hastigheten manuelt til 200%. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) 1007, er ein elendig "overklokkingsbios". Gå heller for ein av moddifiseringane til dette asuskortet "Uberbios" den skal ligge tilgjengelig her mvh JanEirik Endret 6. juni 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 10. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2004 Problemet løst..Kjøpte meg nytt Hovedkort..Nå funker alt som det skal.. takk for svarene Lenke til kommentar
DanielS Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Det var da en dyr løsning Hvilket Hovedkort kjøpte du da?? Lenke til kommentar
sdn Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Problemet løst..Kjøpte meg nytt Hovedkort..Nå funker alt som det skal.. takk for svarene Hehe, likte løsningen din Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 ey folkan jeg har osgå nogenlunde det samme problemet, jeg kan ikke stille på noen ting i BIOSen, gjør jeg det må jeg stresse med å nullstille CMOSen dette er ganske kjipt fordi min XP2000+ kjører nå bare i 1250Mhz, altså 133Mhz FSB jeg har vurder å kjøpe et nytt jeg også men det er stress å dyrt noen som har noen ide til hva jeg kan gjøre?? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Jeg kjøpte MSI KT6 DELTA..Er fornøyd med det. Nettopp kjøpt meg en ny monitor også. 19 " Trenger ikke mer foreløpig. Men en ting lurer jeg på..På innstillingene på monitoren der er det en instilling som heter Video Input Level. Der står det to forskjellige innstillinger å velge mellom (0.7V og 1.0) Noen som vet hva den skal stå på??..Skjermkortet mitt kjører på 1.5 volt. (mener det var det) Scortech Endret 18. juni 2004 av Scortech Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå