electro Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 hei. Jeg lurte på hvor jeg kan laste ned et program der jeg kan sette opp at jeg bare kan være inne på internett, 6timer daglig. Slik at den disconnecter etter 6timer. Televakt er jo noe sånt , bar til windows. Jeg trenger et til linux,. Noen som vet ? Lenke til kommentar
electro Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 ingen som vet ? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 GKrellM og KWvDial fant jeg ved å søke på freshmeat.net. Det står at disse skal ha online timere, men jeg vet selv ikke hvordan disse fungerer ettersom jeg ikke bruker ppp. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Du kan jo sette opp en timer /sleep whatever via konsole eller et script som killer det eller noe slikt etter 6 timer,... Lenke til kommentar
electro Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 JEg bruker linux/smoothwall, så GkrellM og KWvDial hjelper ikke meg så mye. Men du alaruz : kan ikke du lage ett sånt til meg? er ikke så god til det selv Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-14 13:16, electro skrev:JEg bruker linux/smoothwall, så GkrellM og KWvDial hjelper ikke meg så mye. Men du alaruz : kan ikke du lage ett sånt til meg?er ikke så god til det selv Jeg personlig er ikke særlig god ! - Kun egeneksperimentering dessverre ,... - Sikkert en drøss med andre her som kan hjelpe deg med et skikkelig et,... Men det er da bare å prøve seg litt frem,... Og i konsole kan du også bruke sleep kommandoen (tror det er den,..) - denne ligner timer i IRC og den utfører en kommando etter en oppgitt tid,... eks. HALT ! - Mulig denne er primitiv,.. men er som sagt lite inne på slikt,... Men at det ville funke, ville det nok gjort,... Uansett - Lykke til,... (Kunne sikkert laget et script eller noe til deg,.. men resultatet kunne sikkert ha blitt diskutert siden ,.. - hehe.... Men min Linux-box er i ustand for tiden (My Abit just died!!! - May it R.I.P !) - Så jeg må nøye meg med win2k maskiner som jeg snylter på iblant nå en liten stund fremover,... Lenke til kommentar
electro Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 hmm. Jeg tror jeg får noen til å lage et til meg , men jeg vet ikke hvem. Noen som er gode. Tror ikke jeg skal prøve meg frem selv , kan det ikke . Jojo Sleep kommandoen er jo slik at PC-en skrur seg av etter så mange timer. Av og til vil jeg jo f.eks ta 1 time på internett da og resten litt senere. så jaja. takk takk :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå