frodd Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg har vært så uheldig at jeg startet dataen med den ene av de 20 "pinnene" på hovedkortet feil. Jeg har nå plassert denne "pinnen" korrekt igjen. Dessverre nekter hovedkortet å sende signaler til det integrerte lyd- og skjermkortet. I en guide jeg leste her på hw.no står det at det er ufarlig sette disse "pinnene" feil. Hva kan gjøres for å få maskinen på gli igjen? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Sjekk manualen hva denne jumperen (pinnen) er til og post det her. Lenke til kommentar
frodd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Sjekk manualen hva denne jumperen (pinnen) er til og post det her. Ledingen som stod feil heter "power led". Den har plass til tre pinner, men ved feil ble bare to benyttet. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 At det integrerte lyd- og skjermkortet ikke virker burde ikke ha noe å gjøre med power led (selv om den var feilplassert.) Bruker du nå denne maskinen med et agp/pci skjermkort (den starter) eller sitter du på en annen maskin. Sjekk i bios at de integrerte enhetene er enabled. Installer drivere om det ikke er gjort. Lenke til kommentar
frodd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 At det integrerte lyd- og skjermkortet ikke virker burde ikke ha noe å gjøre med power led (selv om den var feilplassert.) Bruker du nå denne maskinen med et agp/pci skjermkort (den starter) eller sitter du på en annen maskin. Sjekk i bios at de integrerte enhetene er enabled. Installer drivere om det ikke er gjort. Jeg sitter nå på en annen maskin. Som sagt, sender ikke hovedkortet signaler til skjermen. Skjermen viser ingenting når jeg skrur på dataen. Så jeg har ikke anledning til å gå inn på BIOS. Om du skulle begynne å lure; Skjermen fungerer helt fint (dette har jeg sjekket). Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Starter maskina, piper den, begynner harddisker å rusle. Hvis ikke, snu power led ledninga helt rundt på pinnene. Endret 4. juni 2004 av MorePower Lenke til kommentar
frodd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Starter maskina, piper den, begynner harddisker å rusle. Hvis ikke, snu power led ledninga helt rundt på pinnene. Jeg hører hverken harddisk eller piping. Jeg prøvde ut forslaget ditt, men fikk det alikevel ikke til Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Starter maskina, piper den, begynner harddisker å rusle. Hvis ikke, snu power led ledninga helt rundt på pinnene. hjelper ikke å snu den da den bare kortslutter pinnene, blir kortslutning samme hvilken vei den står. Er litt anderledes med ledene Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 har du flyttet på en jumper som enabler eller disabler skjermkortet? prøvd å resettet bios? ta ut agp kortet hvis du har puttet i noe slikt Lenke til kommentar
frodd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Starter maskina, piper den, begynner harddisker å rusle. Hvis ikke, snu power led ledninga helt rundt på pinnene. hjelper ikke å snu den da den bare kortslutter pinnene, blir kortslutning samme hvilken vei den står. Er litt anderledes med ledene Hva hjelper da? Lenke til kommentar
frodd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 har du flyttet på en jumper som enabler eller disabler skjermkortet? prøvd å resettet bios? ta ut agp kortet hvis du har puttet i noe slikt Jeg har ikke flyttet på en jumper.... Jeg har også prøvd å ta ut batteriet i 10 min, og så sette det tilbake igjen. Skjønner ikke hva som er galt jeg! Lenke til kommentar
frodd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Noen som har forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du må sjekke manual for HK..er nok mer som er galt med kontaktene fra kabinett til JFP1/JFP2 Det er ting som tyder på at du har plasert Power-Sw feil siden du ikke får noen reaksjon i det hele tatt. Power LED kan ofte plasseres to steder på JFP1/JFP2, den på JPF1 er for kontakt til to pinner, den på JPF2 for kontakt til 3 pinner.. Vel.. dette gjelder MSI ihvertfall.... På en av maskinene jeg har bygd, Chieftec kab. og Aopen HK, måtte jeg "modde" PWR-LED kontakten (fra kab.). Lenke til kommentar
frodd Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Du må sjekke manual for HK..er nok mer som er galt med kontaktene fra kabinett til JFP1/JFP2Det er ting som tyder på at du har plasert Power-Sw feil siden du ikke får noen reaksjon i det hele tatt. Power LED kan ofte plasseres to steder på JFP1/JFP2, den på JPF1 er for kontakt til to pinner, den på JPF2 for kontakt til 3 pinner.. Vel.. dette gjelder MSI ihvertfall.... På en av maskinene jeg har bygd, Chieftec kab. og Aopen HK, måtte jeg "modde" PWR-LED kontakten (fra kab.). Jeg får en form for reaksjon når jeg trykker på start-knappen. Når blir slått på hører jeg cpu-viften dure, men det er det eneste normale. Jeg hører hverken harddisk, piping, og skjermen den er svart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå