Deia Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hei. Har nylig oppdaga eit problem med bilen: Når eg skrur på blinklysa so blinka parklysa. Når eg skrur på nødlysa, so blinka bremselysa bak. Når eg bremsa, so lyse alle blinklysa men ikkje bremselysene. Indikatoren for tåkelys bak lyse og når eg bremsa. Kva kan dette være? Og blir det en dyr fornøyelse på verksted? Bilen det gjelder er ein 95 modell golf 3 gti 8v Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jordfeil, trekk til sides bagasjeromstrekkene, finn jordledningene (terminert i karosseri med skruer), kontroller for brudd evt skift, rengjør kontaktene på lyktene, rengjør jordledningenes festepunkter i karosseri, kontroller funksjon. Hvis dette ikke hjalp har jeg oversett noe, eller det er feil i lykter. Er det hengerfeste på bilen forresten?? -Ingebrigt Lenke til kommentar
Deia Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Er ikkje hengerfeste nei. Skal prøve det du sa. Håper det kan være riktig Edit: Har sjekka jordinga i bagasjerommet, den var fin den, ingen feil der. Kva andre plasser kan det være ? Endret 4. juni 2004 av Deia Lenke til kommentar
Volvolarsen Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Hmm... Du bør sjekke alle lampene for jordingsfeil, blinklysbryteren og bremselysbryteren. Du kan også prøve å bytte alle pærene. Det løste et lignende problem for meg engang. Har du montert noen ekstralys, f.eks tåkelys, kan dette også gjøre endel. Det er mye problemer med tenningslåsen, et kort som sitter bak tenningslåsen. Dette gjelder de fleste golfer (har ikke hørt noe om golfV enda). Denne er enkel å bytte, koster ikke skjorta heller. Men hvis det er denne, er det som regel problemer med hovedlys, vindusviskere og kupevifte. Elektrisk i bil fører til mange problemer Lenke til kommentar
Mato Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 kan vere et styrings rele som ikke er helt som det skal være . på verksted kan jeg tenke meg at det kommer på ca 500 eller 1500 i forbindelse med servis Lenke til kommentar
Deia Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Har satt inn nye tåkelys ja, men problemene starta ikkje direkte etter det. Får vel gå på verksted og be dei fåreta en feilsøk eller noke slikt. Lenke til kommentar
AT Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Ta av deksel ved baklysene (der du skifter pære). Det kan være irr (vir/lys grønn farge) på printplata samt ved pæreholderne. Dette medfører jordingsfeil. Dersom irr - spray på 5-56 eller lignende og la det virke en stund før du tørker over. Har akkurat fikset samme problem på en golf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå