Gå til innhold

Viftene går rundt, men ikke noe bilde (R9800)

Anbefalte innlegg

Har et problem, skiftet hovedkort i dag til et nytt Nforce 3 250.

Så til problemet, når jeg skulle starte opp bootet ikke pc'en, og skjermen forble helt svart.

Tok ut skjermkortet og satt inn et annet AGP skjermkort, da fungerte det...

Så sjekket litt rundt på mitt R9800Pro, og så at det hadde kommet en liten rund "flekk" på det gull kontaktene underst, mitt spørsmål er da, går det ann og fikse dette?

F eks ved og sette på noe som "lapper" sammen forbindelsen til de kontakene?

Viftene på skjermkortet startet opp og alt det der, men det kommer altså ikke noe bilde. :cry:

Takker masse for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.... Er litt vanskelig å si sånn på stående fot, men jeg vil tippe at du har klart å få revet av akkurat delen som er i kontankt med AGP-slot'en. Det bør nok gå ann å fikse, men jeg vil tro at det trengs et noe intrikat inngrep. Altså som å høre med butikken der du kjøpte det om de kan fikse det

Er den en tynn stripe rett ned? ikke skrå eller noe sånt..?

Lenke til kommentar

jeg vil tippe at det dude'n i butikken kan gjøre er å sende kortet til rep.. Er ikke verdens letteste inngrep, om det i det heletatt er gjennomførbart. Poenget er at et nytt lag med noe strømledende må på, og hvor vidt det er skadet forbi det ureparerelige er vannskelig å si :p

Hør med mannen i butikken, du ;)

Lenke til kommentar
Du kan vel kanskje også prøve å lodde igjen "hullet", prøv å få lagt på et veldig tynt lag bare  :thumbup:

Loddepistol?

Kan nok bruke en vanlig loddebolt også, men det er nok en fordel å ha litt lodde skills før man prøver på selve kortet ;)

Bare sørg for å varme godt opp stedet du skal lodde først og så ta på bittelitt tinn.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, hadde jeg først prøvd kortet i den forrige PC'en, bare for å sjekke at det ikke er et kompatibelitetsproblem eller noe annet. Høres jeg rart ut at et så lite merke på kontakten skal ja noe å si, blir jo alltid litt skrapemerker når man tar kort inn og ut. Uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar
Du kan vel kanskje også prøve å lodde igjen "hullet", prøv å få lagt på et veldig tynt lag bare  :thumbup:

Loddepistol?

Kan nok bruke en vanlig loddebolt også, men det er nok en fordel å ha litt lodde skills før man prøver på selve kortet ;)

Bare sørg for å varme godt opp stedet du skal lodde først og så ta på bittelitt tinn.

Kjenner en som kan dette her, men da mister jeg vel garantien?

For visst det ikke funker med og lodde, så forblir merke der, sant?

Og da får jeg hvertfall ikke et nytt kort tilbake...

Lenke til kommentar
Hadde jeg vært deg, hadde jeg først prøvd kortet i den forrige PC'en, bare for å sjekke at det ikke er et kompatibelitetsproblem eller noe annet. Høres jeg rart ut at et så lite merke på kontakten skal ja noe å si, blir jo alltid litt skrapemerker når man tar kort inn og ut. Uansett, lykke til :)

Har allerede gjort det. :)

Lenke til kommentar

Har allerede gjort det. :)

Da foreslår jeg at du forsøker å få nytt på garantien...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...