Gå til innhold

Kan noen som har MOHAA eller RTCW, teste ut dette for meg ?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg testet dette på 4 PC-er hjemme, AMD 1Ghz, AMD XP1600+, AMD XP 1700+ (hovedkort abit, MSI) og en P4 1,6 Ghz(HK Abit SD7 533)

Jeg har også prøvd følgende skjermkort: Gainward GF2 MX, Gainward GF2 Ti450, Gainward GF4 MX, Abit GF 3 Ti200.

 

Så dette må gjelde flere !

 

Det jeg trenger dere til å teste er følgende :

Når du f.eks. i MOHAA eller RTCW (gjelder også andre spill)står å ser på et hjørne av en vegg(dette er som regel "tegnet" som en svart strek i 90 grader)

Det er denne streken som er viktig. Hvis du beveger musa raskt fra venstre til høyre...er streke HELT rett forsatt(altså, under bevegelsen) ? Eller blir den litt delt opp under bevegelsen ? Vanskelig å forklare, men er det slik at hele streken henger sammen i 90 grader under forflytningen, eller kommer noen deler av steken litt senere på plass(her snakker jeg om veldig liten tid)? På en måte litt "lagging". Det er som nevnt veldig lite.

 

Jeg kan også se det sammen problemet hvis jeg f.eks. i WIN XP åpner et vindu som ikke dekker hele skjermen, hvis jeg da flytter det raskt rundt omkrig på skjermen blir de rette (90 grader) streken hengende litt igjen. (deler av den)

 

Det er viktig å presisere at det er snakk om svært lite, men nok til at enn ser det, og i hvertfall jeg, blir svært fokusert på det...Merker det altså mest på nevnte spill(MOHAA og RTCW), merker det ikke i f.eks Ghost Recon, fly-spill eller bil-spill.

 

Jeg har fått Komplett Data, butikken i Tønsberg, til å se på det, og teste det. De testet 20 PC-er hos seg, og de så denne "lagging" i større eller mindre grad på alle Pcene. De prøvde som meg diverse drivere etc., etc.

 

Tror heller ikke det har noe med WIN XP å gjøre, da jeg har prøvd både med Win 98 og Win 2K.

 

Håper dere kan gi meg en tilbakemeldig når dere har sjekket hos dere ! Er det sånn det skal være på PC ? Er det sånn på alle PC ? Er det bare jeg som er for fokusert på detaljer ? Er det noen løsning på dette ?

 

Håper virkelig å høre fra noen av dere....hvis dere orket å lese alt dette...

 

Hilsen Tore

 

PS prøvde nettopp med Max Payne, her virket alt topp, kan det være noe med "grafikkmotoren" på nevnte spill ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår at du leser dette:

 

http://www.d-silence.com/video/vsync1.shtml

 

Dette er 95% sikkert problemer med VSYNC og refreshrate på monitoren din. Alle har dette "problemet", om du leste artikkelen over kalles dette "tearing". Nå skal jeg ikke referere hele artikkelen over, men grunnen til at du ikke har problemet i Max Payne, er fordi grafikkmotoren bruker Direct 3D, og i D3D er det ikke mulig å disable VSYNC. Det er det derimot i OpenGL. Dette har ingenting med grafikkort eller drivere gjøre. Om du vil kontrollere hvilken refreshrate dine spill kjører i, så installér Powerstrip, eller diverse refresh-rate fixes som finnes på nettet.

Se også: http://www.3dspotlight.com/tweaks/wolfenst...in/rtcw-3.shtml under r_swapInterval "x".

 

 

[ Denne Melding var redigert av: xcess på 2002-04-16 12:20 ]

Lenke til kommentar

- vil bare supplere med at jeg har opplevd noe av de samme problemene i Red Faction og JK2, med Asus V7700 GeForce 2 Pro/GTS, WinXP og T-Bird 1,4 Ghz, i 1024*768, nyeste offisielle Nvidia-drivere & spill-patch for Red Faction. OK, skjermen er en gammel Nokia 17", så det kan ligge noe der...

Lenke til kommentar

Som sagt, push opp refreshraten på skjermen din i spill, og enable vsync for OpenGL. Det løser tearing-problemene, selv om du kanskje får litt ferre fps (avhengig av refresh). Som eksempel kjører jeg Half-Life med vsync enabled i 1024x768 i 85hz, med 85 fps konstant. mer en nok for meg, og helt smooth uten tearing. slår jeg av vsync får jeg langt over 100 fps, men tearingen kommer. :smile:

Lenke til kommentar

du må sjekke at grafikken er stilt inn på openGl mode, da det på MOHAA er innstilt på å begynne på direct3d som er noe ustabil med visse skjermkort, prøv å laste ned detonatorxp driveren, det funka for meg m/geforce2ti 450 og Geforce 4mx440!! :smile:

 

MVH alexio

Lenke til kommentar

Jeg er enig at det høres veldig sansynelig ut det du skriver xcess, men saken er at det gjelder i andre spill ikke bruker OpenGL, som f.eks NHL 2002, det som skjer her er følgende: Hvis jeg styrer spilleren rett fremover(midt på skjermen), funker alt topp, men

hvis jeg styrer spilleren ut mot sidene(f.eks. på skrå oppover) når den da nærmer seg venstre kant av bildet, "lugger" det. Altså alt fungerer bra så lenge jeg holder meg i midten av bildet, men lugger når jeg forflytter meg horisontalt. Men når jeg så har kommet bort til siden og igjen styrer rett forover, funker alt bra igjen....merkelig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...