jingt Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hva er det billigste verktøyet man kan bruke for å skjære i kabinett. Har ingenting fra før av. må kjøpe. Har et stramt budsjett, så det burde være billig Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 det er ikke så altfor lett å skjære i kabinett. I alle fall ikke i mitt Cheiftech... Jeg brukte dremel med kappeskive til å lage et avlangt hull, så brukte jeg elektrisk stikksag med baufilblad til å lage et fint firkanta hull, uten å måtte ha runde hjørner etter bor. Å både kjøpe dremel og stikksag er vel kanskje ikke mulig i ditt tilfelle. Kjøper du en dremel, har du en venn for livet. Denne koster rundt 5-600 tror jeg på Clas Ohlson (?) Lenke til kommentar
insider Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) stikksag er vell dte beste hvis man skal skjære ut litt større ting har en viss erfaring med de kappskivene at de blir ganske fort borte. Dremel er veldig fint på litt mindre detaljer. Ellers så kan du kjøpe deg en Nibbling Cutter http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NIB001 "Nibbling Cutter" er midt i blinken for alle som skal skjære hull i kabinettet til f.eks. et window kit, viftehull osv. og er i det henseendet en fullgod (og mye rimeligere) erstatning for Dremel. Kutteren klarer 1mm stål, 1.5mm aluminium og 1.5mm kobber. Endret 4. juni 2004 av insider Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Off topic. Skulle gjerne også hatt noen redskap for å skjære hull for 80x80mm vifte plasser i metal og plexi ! *edit skrivefeil & Den hullborren de har på byggern er det mulig å få borr i 80x80mm ?? Endret 4. juni 2004 av Lucas Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Den hullborren de har på byggern er det mulig å få borr i 80x80mm ?? Du kan jo bare spørre på bygger'n Lenke til kommentar
jingt Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 stikksag er vell dte beste hvis man skal skjære ut litt større ting har en viss erfaring med de kappskivene at de blir ganske fort borte. Dremel er veldig fint på litt mindre detaljer. Ellers så kan du kjøpe deg en Nibbling Cutter http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NIB001 "Nibbling Cutter" er midt i blinken for alle som skal skjære hull i kabinettet til f.eks. et window kit, viftehull osv. og er i det henseendet en fullgod (og mye rimeligere) erstatning for Dremel. Kutteren klarer 1mm stål, 1.5mm aluminium og 1.5mm kobber. ok, tror jeg tar en sånn. Men kjøper det på www.iqdata.com for der kommer den inn om noen få dager Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 stikksag er vell dte beste hvis man skal skjære ut litt større ting har en viss erfaring med de kappskivene at de blir ganske fort borte. Dremel er veldig fint på litt mindre detaljer. Ellers så kan du kjøpe deg en Nibbling Cutter http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NIB001 "Nibbling Cutter" er midt i blinken for alle som skal skjære hull i kabinettet til f.eks. et window kit, viftehull osv. og er i det henseendet en fullgod (og mye rimeligere) erstatning for Dremel. Kutteren klarer 1mm stål, 1.5mm aluminium og 1.5mm kobber. ok, tror jeg tar en sånn. Men kjøper det på www.iqdata.com for der kommer den inn om noen få dager ikke for å være slem men tror det nok er www.iqdata.no ikke .com. Men blir bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå