It's me Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Utstyr: - Fujitsu Siemens Connect2Air AP-600RP-USB - Selvbygd pc, Pci wlan-kort, SMC2402W - Dell 8600 med intels trådløse nettverkskort - Fujitsu Siemens Amilo D 11/22Mbps Wireless cardbus adapter SMC2435W - To av maskinene bruker Win XP home, den selvbygde bruker Win XP pro Problemet: Forleden dag skulle min far jobbe hjemme. Det er selvfølgelig det tidspunktet det trådløse nettet skal begynne å trøble. Datamaskinene mister internettilkoblingen, og kontakten til den trådløse routeren forsvinner. Den selvbygde pcen og FS-maskinen kobles til nettet med den innebygde løsningen i Windows XP. Dell'en bruker Intel proset (driveren) til å koble til nett. Det virker som om nettet forsvinner hyppigere på FS maskinen enn Dell'en, men alle tre maskinene er det et stort problem. Drivere til SMC kortet virker det som om de har sluttet å lage, for har iallfall ikke kommet nye på lange tider. Intelkortet har jeg nyeste drivere. Skulle legge inn nyeste drivere til Fujisu Siemens routeren. Resettet den først, og koblet så til pcen med lankabel. Etter mye om og men, fikk jeg kontakt med routeren via Ap-600RP-config-starter, og trykket med link derifra slik at den åpner IE explorer og kommer til router config siden. Den addressen er 192.168.1.254. Problemet er at den ikke finner denne, og IE klikker. Nå er jeg koblet med lan til ngt-routeren (3351). Håper noen kan konstruktive forslag. Det ene problemet er å fikse slik at nettet ikke kobles fra og til, men uten å komme til config på FS routeren kommer jeg ikke på nett engang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå