Gå til innhold

Dual-layer media ser ut til å bli svindyre.

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579

Verbatim DVD+R Dual Layer 8,5GB, 2.4x (Metal AZO) 5 stk Jewel Case for kr 865,- hos Komplett?

Yikes, det blir 173,- pr. stk!

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så altfor rart egentlig.. DL er jo i hjemmebrenningsøyemed ganske ny teknologi, og høye produksjonskostnader, kombinert med for tiden lav etterspørsel, fører jo naturligvis til at prisen i introduksjonsfasen er høy.

På sikt, når fler produsenter begynner å lage disse platene, og DL-plater blir mer etterspurt, vil prisene synke drastisk.

Noen av oss husker fremdeles ganske godt da en vanlig CDR kostet noenlunde det samme :)

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte min første dvd brenner så kosta "dritt platene" med dårligst kvalitet 50 kr stk.. Det kommer til å synke, men jeg tror ikke de kommer til å synke så mye som dvd-r fordi etterspørslen vil ikke ta av før om et år.

Derfor jeg drøyer innkjøp av dual layer brenner

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Heh, ja jeg husker den første CD-platen jeg brant i -95. Jeez, så avansert, og så inne i hampen dyrt.

Men jeg tror jeg venter med dual layer-brenner, min NEC-1300 fungerer fin-fint fortsatt :)

Lenke til kommentar
Ikke så altfor rart egentlig.. DL er jo i hjemmebrenningsøyemed ganske ny teknologi, og høye produksjonskostnader, kombinert med for tiden lav etterspørsel, fører jo naturligvis til at prisen i introduksjonsfasen er høy.

På sikt, når fler produsenter begynner å lage disse platene, og DL-plater blir mer etterspurt, vil prisene synke drastisk.

Noen av oss husker fremdeles ganske godt da en vanlig CDR kostet noenlunde det samme :)

Amen, husker ikke at de var så dyre, men har vært ut for å betale ca 100kr for en plate, det var den tiden man hadde en scsi brenner som feilbrente anenhver plate. Ble dyre erfaringer. Sein brenner og defrag mellom hver plate som skulle brennes.

Lenke til kommentar

Joda - første CD-R platene jeg kjøpte kostet 59 pr plate. (Sony - laget av Taiyo Yuden hvis jeg ikke husker feil).

Prisen er forventet å ligge rundt 50 kroner pr DL plate om et halvt års tid. Om et års tid kommer de vel ned til rundt 20-25Kroner platen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...