Gå til innhold

Waterchill Antartica med Eheim 1048

Anbefalte innlegg

Hei alle,

har litt ting og tang jeg lurer på i forbindelse med vannkjøling, og håper det er noen der ute som kan dele sin kunnskap :)

Jeg kjøpte i slutten et Waterchill Antartica nybegynner-kit. Anlegget har fungert glimrende på kjølesiden, og slik det viser seg at mange har opplevd - ikke så glimrende på støysiden. Har derfor nettopp byttet pumpen med en Eheim 1048 etter råd fra noen her på hw.no (eldre tråd: Waterchill Antartica: Problemer med støy fra pumpe). Opplevde at jeg måtte mekke litt for å koble med på slangene fra kit'et, kjøpte noen rørdeler og satte i gang. Nå er anlegget i gang med betraktelig mindre støy fra pumpen, og det ser ut til å være tett som en potte.

Lurer på om det er andre som har gjennomgått det samme, som kan dele erfaringer - spesielt når det kommer til koblinger o.l.

Jeg har også fått et belegg på innsiden av slangene, har kjørt batterivann med anti-alge væsken som fulgte med kit'et frem til nå. I flg en kamerat som er rørlegger får slike silikonslanger denne misfargingen over tid uansett, og det er ikke noe som trengs å gjøres voldsomt mye med. Lurer på om det er andre som vet hva dette er, og hva som evt. bør/ikke bør gjøres.

Ser med glede frem til svar :)

--

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarer på det jeg kan svare på:

I følge min far, påstår han at batterivann ikke er så veldig rent som mange skal ha det til. Skal du ha helt rent vann må du helst på apoteket.

Jeg ville heller laget det vannet selv hjemme :p

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar

Har faktisk hørt flere nevne det i etterkant. Nå fyllte jeg på en ferdigblandet Koolance væske fra Microplex (finner den ikke igjen, sorry - ingen referanse link).

Den så grønn og fæl ut, håper den gjør nytten ;)

Er litt usikker på dette med å kjøre vanlig kjølevæske på slik jeg ser endel foreslår, slangene skal helst ikke være i nærheten av alkohol etter det jeg forstår?

--

Pål

Lenke til kommentar

* UPDATE *

Var i utgangsunktet svært fornøyd med støynivået på Eheimpumpen sammenlignet med Hydor pumpen - nå har jeg gjort "eheim-mod'en" og kan ikke få skryte nok av den!!

Til alle som er i stuss om de skal legge noen lapper ned for å kjøre vannkjøling, er mitt beste råd at man hiver seg rundt og får montert anlegget så fort som mulig. Vannkjøling burde være i kategorien "Komfort" på webshop'er rundt om ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...