Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LAN og spill, samt trådløst nettverk.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har satt opp et nettverk hjemme, og tenkte jeg og broren min skulle ha det litt morro med Warcraft 3 over nettverket. Oppsettet av nettverket:

Ene maskinen er koblet til internet via trådløs router (eller noe sånt). Maskinen min (laptop) er koblet til denne maskinen med en krysset kabel, og deler internettilgangen. Alt fungerer faktisk veldig fint, jeg har både internet og tilgang til delte mapper fra begge maskinene. Jeg får opp begge maskinene når jeg vil se oversikt over maskinene i arbeidsgruppen. Men når vi setter opp et spill warcraft, kommer det ikke fram og er ikke mulig å joine. Jeg aner ikke hvorfor, men tenkte det kunne være en eller annen klient eller noe sånt som manglet... men jeg skjønner ikke jeg..

Akkurat i skrivende øyeblikk sjekker jeg om det kan være pga at det er to forskjellige versjoner av warcraft, sier i fra i det tilfellet.

Og så et spørsmål nummer 2, som er litt viktigere. Jeg har trådløst nettverkskort på maskinen min også. Maskinen er en CL50, med et innebygget MSI trådløst nettverkskort, MP54G, med microstar drivere (versjon 3.30.15, appletversjon 3.2.1.37). Hjemme i Trondheim fungerer dette fint mot nettverket til utleieren min, men da jeg kom hit (ferie i Ålesund hos mine foreldre) så får jeg det ikke til å fungere. Det trådløse nettet funker for den andre maskinen, og har funket på begge laptoppene til brødrene mine, så jeg tror det må være meg som har feilen. Men jeg aner ikke hva som er problemet! Det som gjør det hele så rart er at jeg får kontakt med nettverket, får IP, og så funker internet i et par sekunder, før det plutselig sier stopp. En stund etter så forsvinner signalet helt. Og så går det på igjen. Rett og slett helt ustabilt.

Håper noen kan hjelpe med en av delene i det minste :) Hvis dere trenger mer spesifikk informasjon må dere nesten si hva. Jeg er ikke det man kaller en ekspert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...