Antikristian Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hei Jeg driver til tider å sette opp maskiner og er lei av å kjøre gjennom wizard'er og slikt. Tenkte også å pushe ut programmer via AD i win server 2003. Så jeg lurer på hvordan man enkelt kan lage en .msi-pakke til diverse program jeg har en .exe-fil. Et program som kjører en slags record og lager .msi Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Dette programmet er det første Microsoft har gitt ut som er Open Source! Skal si, de gir etter. Finner ut at Open Source er veien :] Selv kjører jeg Linux med kun Open Source program installert på maskina (utenom nvidia driveren ). - Sånn ellers så finner du programmet deres her: http://sourceforge.net/projects/wix/ (Jøsses, nå begynner jeg å hjelpe i Windows forumet også ) Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Programmet mener jeg ligger på cd-platen eller er en del av support tools (som også er på cd-platen). Det heter "WininstaLE" eller lignende. Beklager men lenge siden jeg sydde sammen msi-filer. velmont: Linken din. Der står det at den syr sammen msi-filer av XML-kildekode? Vil det si at den ikke kan lage en msi-pakke av f.eks Winzip.exe?? Endret 4. juni 2004 av ob1 Lenke til kommentar
Antikristian Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Takk for hjelpen, men finner ikke helt ut av det. Noen som vet om et enklere program, så lager en answer-fil og smelter det sammen til en .MSI man bare kan dobbelklikke på og så går alt automatisk...? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Ja, men jeg husker ikke tittelen. Tror det var Veritas som hadde det programmet. Lenke til kommentar
Antikristian Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Veritas har WinINSTALL, men den lager bare snapshot før og etter. Tenkte på noe som slenger alt jeg gjør i wizarden til det programmet jeg vil ha automatisert i en answerfil og så gjør om til .MSI Lenke til kommentar
TorS Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 http://www.itpro.no/art/1432.html Denne linken kan være aktuell for deg... Jeg har ikke satt meg skikkelig inn i det enda, for jeg har ikke hatt noe behov for å lære meg det, men kanskje det er dette du er på jakt etter Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Veritas har WinINSTALL, men den lager bare snapshot før og etter. Tenkte på noe som slenger alt jeg gjør i wizarden til det programmet jeg vil ha automatisert i en answerfil og så gjør om til .MSI Ja, man tar et snapshop FØR man installerer og så et nytt snapshot ETTER man installerer. Differansen genererer en msi-fil. Er ikke det bra da? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 er msi windows sitt svar på rpm/deb? Hva f... gjør jeg her? /me være Linux-fanatiker! Lenke til kommentar
miXer Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Installer2Go er et veldig enkelt og greit program som lager .msi filer. Søk på download.com så finner du det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå