Gå til innhold

Peltier -> dieletrisk fett. nødvendighet?

Anbefalte innlegg

Har nå bestilt et pelt element på 225W og lurer på følgende: Har skjekker med pelt guiden og lurer på hva er det som er riktig moment mellom coldplate og blokk? Går dette i Nm? Hvis jeg gjør dette med forsegling av cpu området meget nøye slik det blir "pottetett", trenger jeg da dieletrisk fett i socket? Trodde det måtte luft til for å få kondens, "så ikke no luft ikke no kondens"? Stemmer dette?

:wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, garantien er kjekt å beholde :thumbup:

Men, hvis du har planer om å lage et lufttett område rundt CPU, har jeg en viss følelse av at garantien forsvinner uansett :p

Nei, tenker på neoprene skum som er luft-tett i seg selv. Hvis en skjærer dette nøye og bruker en tynn rund silikonfuge rundt anleggsflatene og gir silikonen en stund til å bli halvtørr og da setter dette sammen, blir dette lufttett + at silikonen kan pilles av etter demontering uten problem.

Lenke til kommentar
interessant :)

Vil dette hekte seg godt nok fast til HK og lage det lufttett over lengre tid?

Ja har tetstet det allerede bare for å se om tanken var god, med et gammelt hk. Og det ble 99% tett. Bare passe på å gi silikonen litt tid, slik at nesten ikke fingeren fester seg når du tar på den.

Lenke til kommentar
Ingen problem å fjerne det fettet heller da, jeg brukte det på et hk og etterpå fjernet jeg det med Tim-clean og trykkluft på boks , kortet lever i beste velgående den dag i dag . :cool:

Du sier ikke det? Men det er jo veldig mye mindre søl,mindre risiko for å miste garanti, enklere, og ikke minst du slipper å spraye støff på hk´et ditt for å fjerne det. Har en liten mistanke om at metoden for å fjerne det fettet er omfattende og risky. Blir det rent nok slik at det ikke går an og se etterpå at det har vært fett på hk´et? :hmm:

Lenke til kommentar

Vel jeg tok ut cpu tørket bort fettet med en klut fylte så på med tim-clean og lot det stå en stund,så brukte jeg tørkepapir for å trekke bort det meste og så gikk jeg over med trykkluft. Cpuen satte jeg i en skål og fylte den med tim-clean til pinene var dekket,lot den stå en stund tok den opp og brukte trykkluft . da alt var tort satte jeg cpu i kortet igjen og tok den så ut,det var da ikke spor etter fett på den . En kamerat av meg har både kortet og cpuèn og det har aldri vert noen problemer med dette .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...