8-Ball Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Har nå bestilt et pelt element på 225W og lurer på følgende: Har skjekker med pelt guiden og lurer på hva er det som er riktig moment mellom coldplate og blokk? Går dette i Nm? Hvis jeg gjør dette med forsegling av cpu området meget nøye slik det blir "pottetett", trenger jeg da dieletrisk fett i socket? Trodde det måtte luft til for å få kondens, "så ikke no luft ikke no kondens"? Stemmer dette? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Klarer du virkelig å få det garantert lufttett da? Ville det ikke vært lettere med litt fett da ? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Klarer du virkelig å få det garantert lufttett da? Ville det ikke vært lettere med litt fett da ? Nei tror ikke det, har en god ide. Men vil ikke bruke fett pga garanti. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Ja, garantien er kjekt å beholde Men, hvis du har planer om å lage et lufttett område rundt CPU, har jeg en viss følelse av at garantien forsvinner uansett Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Ja, garantien er kjekt å beholde Men, hvis du har planer om å lage et lufttett område rundt CPU, har jeg en viss følelse av at garantien forsvinner uansett Nei, tenker på neoprene skum som er luft-tett i seg selv. Hvis en skjærer dette nøye og bruker en tynn rund silikonfuge rundt anleggsflatene og gir silikonen en stund til å bli halvtørr og da setter dette sammen, blir dette lufttett + at silikonen kan pilles av etter demontering uten problem. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 interessant Vil dette hekte seg godt nok fast til HK og lage det lufttett over lengre tid? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 interessant Vil dette hekte seg godt nok fast til HK og lage det lufttett over lengre tid? Ja har tetstet det allerede bare for å se om tanken var god, med et gammelt hk. Og det ble 99% tett. Bare passe på å gi silikonen litt tid, slik at nesten ikke fingeren fester seg når du tar på den. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 OT: Hva vil en vanlig CPU på rundt 2.5 komme på i temp med pelt ? har lyst å kjøpe pelt til min, men vet ikke om det er vært pengene Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Ingen problem å fjerne det fettet heller da, jeg brukte det på et hk og etterpå fjernet jeg det med Tim-clean og trykkluft på boks , kortet lever i beste velgående den dag i dag . Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Ingen problem å fjerne det fettet heller da, jeg brukte det på et hk og etterpå fjernet jeg det med Tim-clean og trykkluft på boks , kortet lever i beste velgående den dag i dag . Du sier ikke det? Men det er jo veldig mye mindre søl,mindre risiko for å miste garanti, enklere, og ikke minst du slipper å spraye støff på hk´et ditt for å fjerne det. Har en liten mistanke om at metoden for å fjerne det fettet er omfattende og risky. Blir det rent nok slik at det ikke går an og se etterpå at det har vært fett på hk´et? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Vel jeg tok ut cpu tørket bort fettet med en klut fylte så på med tim-clean og lot det stå en stund,så brukte jeg tørkepapir for å trekke bort det meste og så gikk jeg over med trykkluft. Cpuen satte jeg i en skål og fylte den med tim-clean til pinene var dekket,lot den stå en stund tok den opp og brukte trykkluft . da alt var tort satte jeg cpu i kortet igjen og tok den så ut,det var da ikke spor etter fett på den . En kamerat av meg har både kortet og cpuèn og det har aldri vert noen problemer med dette . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå