Gå til innhold

SuSE 9.1 ftp-install


Anbefalte innlegg

Har nettopp installert SuSE 9.1 fra ftp-server. Kan med en gang si at SuSE er helt rått! Sinnsykt polert og helt uten åpenbare bugs slik Mandrake har hatt for vane å inkludere. Kan anbefales til alle som vil ha en polert og velfungerende desktop-linux.

 

Jeg bøyer meg i støvet, det er glatt den beste distroen blant de store :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg har endten brukt mandrake eller debian da. men nå har jeg lastet ned de 5 isoene, de er lovlig å laste de ned med eks torrent, men ikke å selge isoene videre. isoe filene finner du på tux.org.

det som overrasket meg veldig var at det var de samme pakkene som er på pro versjoenen som ligger ute på ftpen deres, så dersom du tar en ftp instalasjon så får du med alle de progrgamene som du får dersom du kjøper pro verjeonen. vel, greit å ha java funkenes ut av box da ;)

 

det som iriterer meg med de er at updaterings saken dere ikke er så lett å forstå seg på, under yast så har du 2 saker, den ene er update og den andre er noe med om du vil oppdatere til nye funksjoner osv (litt utvikling der da) men jeg har laste ned en del ifra en ftp i sverige, men det er ingen kernel som kom ned. og etter på når jeg har rebootet så spretter den saken med ved klokken opp å forteller meg at jeg ikke har instalert oppdateringer.. men når jeg går inn på den update saken så er det ingen ting å oppdatere da!!

 

vel, jeg like apt best da.. og har lastet ned http://linux01.gwdg.de/apt4rpm/ der ifra, og skiftet ut den source.listen som fulgte med, med den source listen som ligger på den siden der. da får jeg mange oppdateringer og det er en utvikler versjon, noe som jeg synes er greit. men er det flere kilder jeg bør legge til da eller? tenker på dvd avspilling osv..

 

og hvordan er det med kernel oppdateringer da? noe hokkus pokkus saker det da?

 

og er det noen mirror til den apt saken da? den er veldig ustabil inje da,, mange ganger så stopper den helt opp og andre ganger så går det ganske fort.

 

 

vel, har hatt den inne i noen timer noe da, og den ser veldig bra ut kan anbefales, ps dersom du skal ta en ftp install så les readme filen der og skriv ned pathen til filene for du rebooter ;)

Lenke til kommentar

ja, og et bug som er veldig iriterende er det at jeg har en ms intellie mus med sanne knapper på siden og hjul. hjulet skal egentlig skrolle ned en side da. men har så er det flyttet om med de knappene ved siden da.. slik at for å skrolle på en side så må jeg bruke de knappene på siden da.

 

det er vel /etc/X/X.re.... eller hva heter den filen jeg skal forandre det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...