slakken Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Finnes det software som gjør at jeg kan styre en PC via nettverk. Jeg ønsker å kunne bruke en maskin jeg har som server, men uten å kjøpe ekstra skjerm. Please help! Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 http://www.tightvnc.com/ is all u need. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis du kjører Windows er Remote Dekstop Connection som allerede er installert definitivt det beste alternativet til det formålet. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis du kjører Windows er Remote Dekstop Connection som allerede er installert definitivt det beste alternativet til det formålet. Er ikke helt enig, flashscp eller tightvnc ville vært mitt valg Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis du kjører Windows er Remote Dekstop Connection som allerede er installert definitivt det beste alternativet til det formålet. Gi meg èn god grunn for å akseptere det. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Vel, jeg bruker det hver eneste dag (har faktisk et vindu med serveren på 2. skjermen min hele tiden), og kan ikke skjønne hva som skulle være bedre i noen andre programmer. Altså, ressursbruket = 0, og det er nøyaktig som å sitte foran PC'en. Det er jo teoretisk ikke mulig å gjøre det bedre? Hva er det som gjør andre programmer bedre da? Endret 4. juni 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Vel, jeg bruker det hver eneste dag (har faktisk et vindu med serveren på 2. skjermen min hele tiden), og kan ikke skjønne hva som skulle være bedre i noen andre programmer. Altså, ressursbruket = 0, og det er nøyaktig som å sitte foran PC'en. Det er jo teoretisk ikke mulig å gjøre det bedre? Hva er det som gjør andre programmer bedre da? Bare at det er microsoft holder for meg... Ihvertfall så lenge det finnes andre ting å velge Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 [quote name='GeeZuZz' date='04/06/2004 : 20:49'] Vel, jeg bruker det hver eneste dag (har faktisk et vindu med serveren på 2. skjermen min hele tiden), og kan ikke skjønne hva som skulle være bedre i noen andre programmer. Altså, ressursbruket = 0, og det er nøyaktig som å sitte foran PC'en. Det er jo teoretisk ikke mulig å gjøre det bedre? Hva er det som gjør andre programmer bedre da? [/quote] Litt av grunnen til og bruke en vnc er at du ikke har Remote Dekstop Connection på alle windows versjoner + at med vnc trenger man ikke client soft. kan bare bruke nettleseren(java) + at den støtter filoverføring, den har chat og at den støtter mye mere. Try it Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) har du openbsd som server kan du jo bruke webmin KVM-switch vil jo også virke til ditt bruk Endret 4. juni 2004 av Admin'c Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Litt av grunnen til og bruke en vnc er at du ikke har Remote Dekstop Connection på alle windows versjoner + at med vnc trenger man ikke client soft. kan bare bruke nettleseren(java) + at den støtter filoverføring, den har chat og at den støtter mye mere.Try it Remote Desktop connetion (klienten) kan kjøres på alle Windows versjoner, men er bare innebygget i XP og 2003. I andre versjoner må klienten installeres (3MB, kjapp install uten restart eller noe stress). Remote desktop støtter filoverføring. Du kan få opp diskene til klienten i my computer om du vil. Ser ikke helt hvilken nytte chat gjør i denne sammenhengen? Du trenger du klient programvare på Remote desktop connection? Nei, kan kjøres fra hvilken som helst maskin via en nettleser. Ytelsen er allikevel eksepsjonell. Flere argumenter? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Dette er programvare spm. Feilpostes. Burde ha ligget under programmvare. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg