Gå til innhold

Montering av vifter og filter

KS

Anbefalte innlegg

Jeg har da kjøpt et nytt Chiftech kabinett med plass for 4 vifter, to nede foran og to bak litt lengre opp.

Jeg har aldri brukt ekstra vifter i kabnitten for uten CPUkjøer og i strømforsyning så bære med meg.

På viftene jeg har kjøpt ser at at det er en liten pil på toppen, jeg antar at dette er luftretningen og at på viftene som jeg montere foran harddiskene skal disse pilen peke inn i kabinett. Korrekt? Og tilsvarende med viften som sitter bak på kabinette , her skal pilene peke ut?

Så har jeg kjøpr fire støvfiltre, jeg skjønner nå at jeg bare hadde trengt to, ett foran hver av de viften som skal blåse inn. Men hvordan får jeg montert disse filtrene?

Jeg får bare klemt inn viftene, og dermed er det ikke plass til noe filter. Trenger råd her.

Filteret mitt

Viftene jeg har kjøpt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har det satt opp så trekker viften som står i harddiskbrønnen luften inn i kabinettet, så har jeg en i bakkant som blåser ut.

Har i tillegg en 120mm vifte i døra som jeg slår på ved behov.

Når det gjelder filteret så må du nesten bare prøve deg fram, evt. spørre Microplex om hvordan det skal monteres. Så i produktbeskrivelsen at det var med monteringsramme, så det skal være mulig å få det fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...