Gå til innhold

Netshop.no`s lagerstatus, en bløff? sak oppklart!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestilt et hovedkort (Gigabyte K8NSNXP), det ble bestilt den 10.05.04 pga at jeg den 08.05.04 bestilte et asus kort som jeg angret på og sendte mail om å bytte bestillingen fra asus til gigabyte(her var det topp service).  Det varer og rekker og ubestemt dato blir forandret flere ganger i ukene(e). Dette er jo forsåvidt upproblematisk da det er et nytt produkt. Det som iriterer meg er at den 031.05.04 ble bekreftet dato satt til 03.04.04. Skuffelsen var stor da jeg i morgest så at kortet var ventet (ubekreftet) den 07.06.04 så da jeg kom hjem fra job i dag så var det gjort om til 10.06.04 :devil: . Når et firma som netshop.no har dette på "om oss" på deres web

Vedrørende lagerstatus

Netshop har eget lager, og vår lagerstatus viser fysisk beholdning på vårt eget lager. Om du bestiller en vare fra oss som vises som på lager, kan du altså være sikker på at du faktisk mottar den varen.

Enkelte mindre seriøse aktører på det norske webshopmarkedet har nemlig valgt å vise andres (distributørenes) lager som sitt eget. Vi mener dette grenser til lureri mot kundene, og har derfor valgt å vise kun vår egen lagerbeholdning som lagerstatus. Om vi ikke har nettopp den varen du ønsker deg på lager, vil vi gjøre vårt ytterste for å skaffe den så raskt som mulig, i de aller fleste tilfeller skaffer vi bestilt vare på en dag eller to.

Så tenkte jeg at bekreftet var bekreftet, ikke slik som det er nå, villedene markedsføring. Det er jo kjedelig å vente over en månde på dette hovedkortet. Det som virkelig er det triste er at prisene på cpu jeg bestilte har gått ned og power color X800Pro kortet som jeg bestilte (det hadde de på lager) kunne vært et saphire i steden siden dette hovedkortet aldrig ser ut til å komme.

Jeg sendte en mail til netshop.no i ettermidag angående dette med deres "lagersystem". Forventer et svar i neste uke og det skal bli artig å se hva de skriver.

Om du hadde tatt kontakt med dem så hadde du visst hva årsaken er, alle kortene er blitt losset i Holland, dette er ikke Netshop sin feil med transportselskapet.

Dette fører til at Netshop ikke har kortene før onsdag/torsdag neste uke, beklagelig ja , men feil kan oppså og det er ike riktig å henge ut noen for ting de ikke rår over.

Sendte dem en mail om dette da jeg selv venter på samme kortet ,under 1 time senere hadde jeg svaret .

PS: jeg var den første som bestilte dette kortet.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk svar etter en liten halvtime i dag snekker`n. Så nå vet jeg grunne og har vist skrevet dette i en post her. Denne poste er som sagt ikke for å henge ut netshop men for å sette en pekepinn på dette med lager og aktuelt lager. Men som netshop sa i mailen ->

Heisan !

Disse varene har dessverre kommet bort i transporten inn til oss, og ble tidligere i dag funnet i Nederland. De forventes å være hos oss på onsdag eller torsdag neste uke.

Vi beklager hendelsen, som kommer av kommunikasjonssvikt med vår transportør DFDS (mest vår skyld så det er sagt). Vi legger oss selvsagt helt flate i den forbindelse, men skaden har dessverre skjedd.

så hvem sin skyld er det? For min del netshop siden det er de jeg handler hos og ikke deres fraktleverandør. Men på den anen side så var det kjappe svaret og ærligheten og ingen bortforklaringer så er jeg meget fornøyd med netshops til nå.

Endret av knutern_
Lenke til kommentar

Hallo,

Jeg har også bestilit en helt ny pc fra netshop. Noe jeg gleder meg vanvittig til, da jeg sitter på en pc som er like bra som skolen sine(faktisk dårligere enn deres beste).

Og jeg bestilte et HIS x800pro ICE Q2 grafikkort. Og det stod først bekreftet 10.06.04, men nå står det ubekreftet(samme dato), mens X800 pro uten ice q, står det 14.06.04(bekreftet). Tror dere ICE Q kortet kommer samtidlig som uten ice q? Ble rimlig lei meg da jeg leste dette i dag :'(. Da det er det eneste delen de ikke har inne.

Men det virker som Netshop er en utmerket nettsjappe! :D

Edit: Nå ser jeg akkurat at nforce3 250 gb kortet har også fått en ubekreftet dato den 10.06.04 :( :'( Må ha pcen til helgen.

Endret av Gedwyn
Lenke til kommentar
Hallo,

Jeg har også bestilit en helt ny pc fra netshop. Noe jeg gleder meg vanvittig til, da jeg sitter på en pc som er like bra som skolen sine(faktisk dårligere enn deres beste).

Og jeg bestilte et HIS x800pro ICE Q2 grafikkort. Og det stod først bekreftet 10.06.04, men nå står det ubekreftet(samme dato), mens X800 pro uten ice q, står det 14.06.04(bekreftet). Tror dere ICE Q kortet kommer samtidlig som uten ice q? Ble rimlig lei meg da jeg leste dette i dag :'(. Da det er det eneste delen de ikke har inne.

Men det virker som Netshop er en utmerket nettsjappe! :D

Edit: Nå ser jeg akkurat at nforce3 250 gb kortet har også fått en ubekreftet dato den 10.06.04 :( :'( Må ha pcen til helgen.

Heisan ! Først; man får mer korrekte og også kjappere svar om man mailer oss fremfor å spørre her, forhåpentligvis har vi litt bedre oversikt over når ting kommer inn.

Når det gjelder Hightech X800 IceQ er datoen på denne forskjøvet, og vi tror det kan gå 14 dager før vi har de inne. Disse har dog aldri vært bekreftet på vår side, da datoen har vært veldig usikker. Men; den "vanlige" versjonen får vi inn ett begrenset antall av om noen få dager, disse er på vei. Så vurdèr å bytte til det for kjappere levering.

Gigabyte-kortene skal også komme denne uken, trolig onsdag eller torsdag. Men det vil nok knipe litt i forhold til å ha PC-en før helgen, da skal alt gå kjapt og greit inklusiv transporten ut til deg med Posten.

Lenke til kommentar

du sier noe.. når jeg bestilte mitt logitech z-680 ble datoen utsatt, utsatt og atter utsatt, men plutselig en dag dukket den opp, og det stod fortsatt ubekreftet dato...

netshop er greie even though...

--alexio

Lenke til kommentar

Hallo,

Takk for svar her netshop. Men jeg er meget sikker på at det stod bekreftet for en liten stund siden på x800 pro kortene. Men det kan jo hende at jeg hadde litt dyseleksi akkurat da jeg leste det ;P. Jeg får vel sende en mail og bytte til et annet kort.

Lenke til kommentar

Takker for svar netshop, setter pris på deres ærlighet med henhold til gigabyte kortene :). Slike ting sørger for en fast kunde mere.

Da jeg laget denne rtåden var det ikke for å sverte netshop som jeg sa og jeg sente en mail og fikk svar veldig kjappt. Grunnen til posten er at jeg ville belyse dette med forskjøvet dato etter bekreftelse samt høre om flere her hadde slike opplevelser.

Det er veldig positivt at nettbutikkene svare på forumet i det hele tatt!.

Lenke til kommentar

:D

Det er alltid litt kjedelig når man på selveste juleaften får vite at julaften blir forsinket 3 dager.

Venter selv på et nF250Gb kort fra komplett med følgende info (idag 07.06.04):

Lagerstatus: Ingen tilgjengelige i dag. 253 stk 2004-06-08 (ubekreftet)

dvs imorgen, men fortsatt usikkert om juleaften blir forsinket.

Er disse kortene også innom julenissen i Nederland ?

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar
:D

Det er alltid litt kjedelig når man på selveste juleaften får vite at julaften blir forsinket 3 dager.

Venter selv på et nF250Gb kort fra komplett med følgende info (idag 07.06.04):

Lagerstatus: Ingen tilgjengelige i dag. 253 stk 2004-06-08 (ubekreftet)

dvs imorgen, men fortsatt usikkert om juleaften blir forsinket.

Er disse kortene også innom julenissen i Nederland ?

Tviler på det, det som skjedde i netshop`s tilfelle er sånt som skjer og det er det ingen som kan gjøre noe med!

Lenke til kommentar
Lagerstatus: Ingen tilgjengelige i dag.  253 stk 2004-06-08 (ubekreftet)

Push -> 249 stk 2004-06-10 (ubekreftet) :xmas::hmm:

EDIT: idag er det den 08.06.04. Forresten, hvorfor er innleggsdato på HWN forum fcked up ?

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Yes! Har bestilt Hightech X800pro kortet fra netshop og jeg virkelig håper at de mottar det på den datoen de har suttet opp som bekreftet.

Også håper jeg selvfølgelig at de mottar det litt tidligere ;)

Lenke til kommentar

Bestillte selv fra MPX her for en stund siden, stod de hadde alle deler paa lager, men det hadde de ikke, for de sendte ikke maskinen. Saa jeg ringte, og de innroemte at de hadde problem med en hd, som jeg hadde bestilt, fra leverandoeren sin side, saa jeg fikk en bedre del for samme prisen. Det var digg, men svakt av dem aa ikke melde fra til meg.

Lenke til kommentar

Jippi, nå er gigabyte kortene vell inne hos netshop.no de kom vist i dag ved 1300-1400 tiden og er nå sendt! Nå blir det å hente pakke på posten snart :)

Da jeg ringte dem i dag fikk jeg svar med en eneste gang, det liker jeg. Trivelige og hjelpsome er de også:) litt skryt måtte dem få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...