vip Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hei Jeg lurer på om det går og koble to svitsjer sammen i et nettverk. Ifra svitsj nede til svitsj oppe. For å få internett opp i andre etasje. Har lagt det opp slik nå: Ruter-svitsj(nede)-Hub(oppe) Men skulle gjerne ha byttet ut den gamle huben med en svitsj, vil det fungere? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Men skulle gjerne ha byttet ut den gamle huben med en svitsj, vil det fungere? Ja hvis kablingen din er god nok for 100Mb/s. Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Joda, går bra det. Det du trenger å passe på et bare at det er uplink på switchen/huben. Er det det så kan du bruke vanlig tp kabel, er det ikke det må du bruke en kryssa-tp kabel. Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Joda, går bra det.Det du trenger å passe på et bare at det er uplink på switchen/huben. Er det det så kan du bruke vanlig tp kabel, er det ikke det må du bruke en kryssa-tp kabel. Kommer jo helt an på hvordan switch/hub da... F.eks bruker jeg bare vanlig kobling mellom vanlige porter med vanlig nettverkskabel da mellom mine to vanlige switcher (h0h0, ække vanlig å skrive så mye vanlig...) Lenke til kommentar
likferd Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 nye switcher finner vel som regel ut hvilken kabel som er brukt, og krysser/ukrysser den etter behov.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå