eXpanium Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 ...og rimeligste Eg skal ha meg ny pc og da tenkte eg det var viktigt med skjerm også. så: kass skjerm(19" helst) skal eg kjøpe?? ikkje altfor dyr men den skal vere bra også. Hadde vore fint med svar siden eg er helt grønn på dette området Lenke til kommentar
Juppjupp Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg har en Hansol 900P (2400,- hos komplett!) Den synes jeg er super!! Har hørt mye dritt om den, men mine erfaringer er bare positive!! Kan selvsagt ikke sammelnlignes med di langt dyrere skjermene, (sony ol) Men er ypperlig til spilling og andre apps... Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Denne skjermen har fått veldig god kritikk i tester. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl Her kan du lese tester om skjermen: http://www.nec.se/products/monitor/fe950+.html [ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-04-13 21:56 ] Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg har samme skjerm som Juppjupp, og jeg har også bare positive erfaringer med den. Kupp!! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg har ikke testet skjermen som det skrytes så mye av men jeg har lyst til å komme med et eksempel. en kamerat av meg som ikke bruker pc så veldig ofte kjøpte en billig 19" i 2000+ kroners-klassen for et års tid siden. For ikke lenge så var han hos meg og fikk se min Sony G420 og han ble imponert over hvor bra det så ut. Han sier at han trodde skjermen sin var hans livs beste deal og var kjempefornøyd. men nå bare plages han når han vet hvor mange bedre alternativer det finnes og vurderer å anskaffe ny skjerm. Lenke til kommentar
Juppjupp Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Selvsaggt vil en sony være bedre, den koster jo over det dobbelte!!! Denne er sikker bedre enn Sony'en din!: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=7&s=pl Poenget var at den skulle være et ok og billig kjøp!! Det er absolutt Hansol 900P evt 900d som er helt flat til 1000,- mer!!! Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Jeg kan forstå et stramtbudsjett, men når jeg leser om de som vil ha den Beste og billigste skjermen blir jeg litt oppgitt. Det funker dessverre ikke sånn i skjermmarkede. En 1 ghz CPU er i det den gjør like bra som en 2 ghz. 2ghz er bare dobbelt så rask..men de gjør praktiskt talt det sammen. Det en dobbelt så dyr skjerm gjør bedre enn billig en, er å produserer et bedre bilde, mer stabilt, og bedre fargegjengivelse. Alt dette summeres opp til en mer ergonomisk riktig skjerm. Og det er det alt koker ned til. En skjerm er den ENESTE komponenten av PC-en din du skal stirre på i time etter time...etter time..og du vil IKKE ha en dårlig skjerm. Det kan ødelegge øynene dine, gi deg hodepine..osv. Derfor vil jeg oppfordre deg til å spare liiiiiiiiitt lengre og legge til litt mer penger, og kjøpe den BESTE 19" du finner..og ikke den billigste. Et alternativ er at for pengene din kan du få kjøpt den beste 17 tommeren på markede.....om du MÅ ha en skjerm nå da. AKIRA Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Har en Hansol 920 ef med et flat bilderør, og alle kameratene skryter av den, jeg må si meg enig det er den beste skjerme jeg har hatt. Hadde jeg vært deg gå for en skjerm med et flat bilderør, du kommer ikke til å angre. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 I tidligere tråder har det vært nevnt LG 915FT+ som en bra 19" skjerm. Det jeg har lest om den på nettet har vært veldig positivt. Er det noen som har denne? 1280x1024 i 100Hz høres jo fint ut. Lenke til kommentar
d_jay Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 kjøp heller en _dyr_ 17" enn en billig 19". for eksempel en hitachi flat face... Lenke til kommentar
Juppjupp Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hansol 900P er bedre enn LG sin!! Lenke til kommentar
dessident Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Hitachi CM772 er en kurant 19" .. Den koster rundt 6 tusen på komplett data. Men, gjør du som meg, får du den til 2350.- Jeg kjøpte den som demovare, den hadde stått i butikken som utstillingsvare, stod liksom bare på et bord. Hadde ikke stått for lenge heller, så jeg har skarp bilde og kjører 1600x1200 v/ 85hz :wink: Bare flaks da, kom inn i butikken og lurte på hva slags skjerm det der var, så, bare, den er på salg den, så dro jeg hjem og henta penger osv osv. MEN, det jeg skulle frem til, den skjermen er ganske bra, og jeg vil fraråde deg å kjøpe en 'billig' 19". Billig = dritt. Kjøp heller en bra 17". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå