Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

TES: Hva mener du er Morrowinds sterke og svake sider?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Morrowind er altfor lett kan jeg si meg enig i. Har spilt det spillet veldig mye, hatt rundt 15-16 PCer minst(med forskjellige mods osv), og nå som jeg kjenner verden mer eller mindre godt er det ikke noe problem for meg å lage en lvl 30 fyr på en time. Dette hindrer jo spillbarheten og den gode følelsen av progresjon. Når jeg i tillegg ved om en del "tricks" man kan gjøre med diverse spell-effekter, er det en veldig liten utfordring.

Lastet ned en Aventurers mod. Midt i blinken for meg. Rett og slett en mod som gjør hele spillet mye vanskeligere og mer realistisk. De skumlere monsterne, som Daedraer o.l, er blitt mye kraftigere. Å trene koster tre ganger så mye gull. En annen mod(husker ikke navnet nå, dessverre) gjør kravene for forfremmelse i laugene mye høyere. Good-bye guildmaster på halvannen time.

Resultatet blir et mye lenger spill pr PC, og en bedre rolle for PCen. Disse modifikasjonene og en menge andre, både gode og dårlige, fant jeg på MWSummit

her.

Spillets sterkeste side er friheten og den store verden. Få grenser på hva du kan gjøre men jeg savner litt mer yrkesbasert spilling. Jeg liker å være alkymist og selge det jeg lager. Det hadde blitt et enda dypere spill hvis man kunne snekre, smi, male, veve osv. Karaktersystemet er også bra. Jeg liker hvordan du går opp i de ferdighetene du bruker. Det gjør karakterutviklingen mye mer realistisk enn f. eks D&D., hvor man plutselig kan bli en dreven klaterer, uten å ha hatt noe som helst med det å gjøre før. Den store verden gir spillet en stor replay value, men ikke så stror som man skulle tro i starten. Tok ikke meg lange tiden å lære meg det meste av verden utenat, og siden få ting er tilfedlig generert i spillet minker jo det lysten på en runde til. Det blir veldig langt mellom "Nææh! Se, oj! Her var det stilig, se på dette sverdet!" og slike lykkelige stunder.

Den største ulempen med Morrowind er den utrolig statiske verden. NPCene er der hvor de var i går, alle butikkene er åpne 4 om morgenen, man kan ikke gjøre så altfor voldsomme inngrep i verden rundt seg. Det er aldri parade eller karnaval, eller soldater som masjerer i samlet tropp. NPCene har jo også en dårlig AI for å toppe det hele. Noen spelleffekter er ganske ubalanserte og kan lett utnyttes. Det innes sikkert noen modder for det, men det burde de ha tenk på selv.

NPCene i smulgerhulene blir også svært lette etterhvert, men gud for noen skatter de har når man kommer seg litt opp i nivåene. Trist at man skal miste utfordringer allerede etter level 17.

Må jo også si at Tamriel Rebuilt og Middle-Earth mod ser utrolig spennende ut. Jeg blir en meget glad gutt hvis jeg får sett nærmere på de engang, i forhåpentligvis nær fremtid.

Lenke til kommentar
Må jo også si at Tamriel Rebuilt og Middle-Earth mod ser utrolig spennende ut. Jeg blir en meget glad gutt hvis jeg får sett nærmere på de engang, i forhåpentligvis nær fremtid.

Middel-earth mod skal iallefall ikke komme ut før om veldig lenge, iallefall når det er snakk om den fulle versjonen.

Jeg snakket med en på teamet, og han sa at en mulig beta-versjon kanskje ville komme i sommer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ÅHhhalle fjæsane er jo så stygge at d ike er mulig.

Hadde tenkt å vere en pen female wood elf archer, men d var ikk mulig. Alle typane var jo så flæse... :D

litt dårlig at vertfall alvane er stygge :ermm:

men resten er greit :)

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar
Hm, jeg trodde iallefall at monsterene i Morrowind utviklet seg itakt med spilleren. :roll:

Selvsagt gjør de det! Du møter ingen monstre med blight disease og andre sykdommer i starten. Vanskeligere og vanskeligere monstre dukker opp på forskjellige steder. Dere som ikke har merket det... Ser dere på skjermen når dere spiller?

Lenke til kommentar
Hm, jeg trodde iallefall at monsterene i Morrowind utviklet seg itakt med spilleren.  :roll:

Selvsagt gjør de det! Du møter ingen monstre med blight disease og andre sykdommer i starten. Vanskeligere og vanskeligere monstre dukker opp på forskjellige steder. Dere som ikke har merket det... Ser dere på skjermen når dere spiller?

Nei.Vi spiser,ser på tv,er ute og spiller fotball eller surfer internett mens vi har på auto morrowind spilleren som finner de beste tingene og klarer main questen imens!!!

...

:roll:

Lenke til kommentar
ÅHhhalle fjæsane er jo så stygge at d ike er mulig.

Hadde tenkt å vere en pen female wood elf archer, men d var ikk mulig. Alle typane var jo så flæse... :D

litt dårlig at vertfall alvane er stygge :ermm:

men resten er greit :)

Last ned flere "tryner" da...

uuu :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...