Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

TES: Hva mener du er Morrowinds sterke og svake sider?

Anbefalte innlegg

Selv syns jeg det meste er bra med MW.. men når du dreper en person du nettop har drept sier "you will pay, with you blooood".. da blir det litt teit.

Til det positive: Grafikken. Syns den er helt nydelig. Kan stå kjempelenge å bare se på nattehimmelen. Vakkert, rett og slett. Gameplayet.. Trenger vel ikke å si noe om det? Vet ikke om noen som har gjort alle qester og oppdrag. Selv virker det som om jeg aldri vil bli lei av dette spillet.. ser for meg at jeg spiller like mye om 30 år.. :p

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minussider:

- en del loading

- ganske få ville, slemme dyr

- irriterende Cliff Racers

- NPC-ene gjør aldri noe nytte av seg. De står ute og inne dag og natt.

Plussider:

- fantastisk grafikk

- fantastisk lyd

- et uendelige antall quests, hvor av drøssevis med de har en morsom/fengende/artig-bakrund.

- spennende main-quest

- stort, stort landområde du kan bevege deg på

- muligheten for at du plutselig kan gå over fjellene i en by, og gå og gå, for så å dukke opp i en annen kjent by.

:green:

Lenke til kommentar

Sterke sider: Gigantisk, med masse quests. Oppgraderings systemet er genialt, man kan gå nesten gjenom hele spellet uten å drepa noen hvis man vil. Det er liksom en annen verden, masse bøker å lese, verden har sin egen historie, osv. Spellet kan vare lenge med mods. Er masse mer som kan nevnes.

Minus: Det er ingen svarte svære piggete tøffe rustninger(ikke si daedric). NPC er dumme som brød.......... kommer ikke på no annet..

Lenke til kommentar

Sterke sider:

Valgfrihet

Mulighet for mye utforsking på egen hand.

Forskjellige måte å løse endel quester på.

Stooor verden

Nydelig grafikk og stemningfull lyd.

Tonnevis med modder

Svake sider:

For statisk verden

For lett å skaffe seg überutstyr

For lett å bli rik i en fei.

Til tider litt for lette quester.

Lenke til kommentar

Er stort sett enig med alle her.

Jeg mener at NPC'ene (det statiske med dem) er kanskje den svakeste siden med hele spillet.

I tillegg savner jeg muligheten til f.eks. avlededningsmanøvrer (hadde vært genialt å kunne kaste en stein, eller skrike etter hjelp, for så å stjele noen meter fra vakten). Er noen andre småting jeg savner, men kommer ikke på dem i farten.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

jeg er helt enig med at cliff racerne er plagsomme. de er så plagsomme at jeg laget meg en amulet med constant effect invisibillity, for å slippe plagsomme fuglekrek på veien! nesten som måsene i Tromsø, for de som har vert borti dem.

ellers er det ett toppers spill med god grafikk og varierte oppdrag :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skavisee.... :)

Pluss:

Openended. Null stress med å gjøre oppdrag i hui og hast / rett rekkefølge.

Systemet med at man går opp i de skills man praktiserer.

Tidvis grafikk.

Minus:

SVÆRT lite troverdig miljø i byer og andre plasser der man møter NPCer.

Alt for lett. Er bare 14. lvl, men allerede er det bare pes at Cliff Racers og det meste andre angriper.

Tidvise kræsj. Kjedelig hvis man har spilt leeenge uten å save.

Når dette er sagt så synes jeg Morrowind er noe av det beste jeg har spilt. Bare så synd at de ikke har lagt ned den siste lille innspurten for å få noe såpass bra helt perfekt.

-KJ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

+

gidder ikke nevne alle.. er ekstremt mye ;)

-

litt for lite utvalg i armorer og våpen.

Cliff Razors, hadde vært greit om ikke alle respawnet. (hvis de faktisk ikke respawner har de lagt inn for mange av dem ;) )

litt lite som skjer, eneste som beveger/utvikler seg i verdenen er egentlig bare deg selv.

Lenke til kommentar
I tillegg savner jeg muligheten til f.eks. avlededningsmanøvrer (hadde vært genialt å kunne kaste en stein, eller skrike etter hjelp, for så å stjele noen meter fra vakten). Er noen andre småting jeg savner, men kommer ikke på dem i farten.

En slags avledningsmanøvre (dog noget tynn), er å jage med deg et uhyre inn i en by, og mens alle vaktene kommer for å hjelpe deg, stikker du av og stjeler hva du måtte ønske. :roll:

Lenke til kommentar
Alt for lett. Er bare 14. lvl, men allerede er det bare pes at Cliff Racers og det meste andre angriper.

SKru opp vanskelighetsgraden så får du deg noe å plages med.

Joda, men skulle liksom ikke være nødvendig? De fleste spill med littebitt AI er laget slik at monstre blir sterkere i takt med spilleren, eller at man har områder med sterke monster og områder med svakere ting.

-KJ

Lenke til kommentar

Sånn er ikke Morrowind. Fiendene er stort sett de samme uansett level. Bortsett fra at dukker opp flere Golden Saints og den type fiender når man når høyt level.

Men å skru opp vanskelighetsgraden er nok eneste måte å få en skikkelig urfodring igjen på. Hvis du ikke han exp. pakkene, der er det endel store slemme monster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...