Gå til innhold

Chess vingler med startavgiftene sine

Anbefalte innlegg

Når skal Chess bestemme seg for hva som er den riktige prisen på startavgiften?

I løpet av 3 dager har de klart å forandre prisen på startavgiften 2 ganger, når det gjelder det nye kontantabonnementet.

I forgårs var den 59 øre.

I går var den 69 øre.

I dag er den 59 øre igjen.

WTF?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en prisøkning har de plikt til å si i fra uker i forveien, det samme gjelder nye gebyrer og alle seriøse firmaer gjør dette. Postbanken måtte betale kundene sine tilbake rentepenger frodi de satt opp renta for raskt..

Dessuten så tar de 1oo kr ekstra hvis du skal flytte over nummeret dit til dem.. :no:

Lenke til kommentar
Dessuten så tar de 1oo kr ekstra hvis du skal flytte over nummeret dit til dem.. :no:

Det er vel et gebyr som den originale operatøren sender til chess er det ikke?

Det er i allefall Telio sin forklaring, at de får faktura på 110 kr fra telenor (fast-telefon) når noen porterer ett nr, og derfor må de fakturere sluttbruker for 100 av de.

Lenke til kommentar

Jeg betalte heller ikke et slikt "porteringsgebyr", tipper det enten er innbakt i etableringsgebyret eller ikke finnes. Chess kan endre prisene sine så mye de vil for min del, på to år har de ikke satt opp prisene en eneste gang på mitt abb.! :D :thumbsup: Får håpe på skikkelig krig mellom talkmore og chess :)

Lenke til kommentar

Gebyret er vel ganske nytt ja. Det var iallefall ikke på de gamle sidene til chess, så jeg regnes med at de kom i forbindelse med den nye web-siden. Men jeg legger merke til at prisen er ganske "skjult" på siden. Du bør lese den ganske nøye for å oppdage at det står.

Det merkelige er at på samme siden det står, så koster innmeldingen 200 kroner. Altså blir ikke innmeldingsavgiften høyere, ettersom den var 299 før. Men bestilller en abonnement der Chess gir deg et nummer, dvs ikke portering, blir innmeldingsavgifta "kun" 199.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...