PeNtA Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg holder på å installere en Win2k server. (Har en tråd om hvordan installere Office2k på denne for at det kan installeres på klienter derfra, lenger nedi her.) Nå lurer jeg på en ting til. For å kunne installere et program fra serveren på klienten må det gjøres diverse ting i AD. Man må blandt annet legge til en package i group policy. For å gjøre dette trenger man en .MSI-fil. På office2k cden ligger det flere slike. Blandt annet DATA1.msi. Men det er ikke alle programmer som kommer med en slik fil. Jeg lurer derfor på: Er det noen som vet hvordan jeg lager en? Går det i det hele tatt an? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 *.msi er som oftest installasjonsfiler og man må vel vite hvordan dette installasjonsprogrammet er skrevet og lagt opp til å installere for at man kan igjennskape denne fila. Tror det er litt håpløst. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 ah man! det hørtes ikke no enkelt ut i det hele tatt men jeg kan aldri tro at fyren som har styr på serverene i en bedrift sitter å skriver nye filer manuelt når han legger til et nytt program? Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Programmer som Office o.l. har mulighet for å lage .msi filer. Desverre husker jeg ikke hvordan dette gjøres, enten et parameter som må gis når man kjører installasjonen, eller om det er i selve installasjonen man velger dette.. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 Programmer som Office o.l. har mulighet for å lage .msi filer. Desverre husker jeg ikke hvordan dette gjøres, enten et parameter som må gis når man kjører installasjonen, eller om det er i selve installasjonen man velger dette.. kan man da lage msifiler for andre programmer eller bare for office? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 For å lage tilpasse egne install trenger du noe som f.eks installshied X . http://www.installshield.com/products/x/up....asp?source=dvs ... Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Poenget er vel ikke å lage egne installasjoner, men .msi-pakker som brukes av bla. Windows 2003/2000 server for å installere programvare på arbeidsstasjoner som er tilknyttet domenet. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Poenget er vel ikke å lage egne installasjoner, men .msi-pakker som brukes av bla. Windows 2003/2000 server for å installere programvare på arbeidsstasjoner som er tilknyttet domenet. that is correct Sir! så! noen som vet hvordan man lager en .MSI-pakke med Office? Endret 5. juni 2004 av PeNtA Lenke til kommentar
TorS Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Jeg har ikke akkurat satt meg så veldig inn i dette, for det er noe jeg ikke har hatt bruk for til nå, men jeg har en link som kanskje kan være litt interessant for deg... http://www.itpro.no/art/1432.html Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har ikke akkurat satt meg så veldig inn i dette, for det er noe jeg ikke har hatt bruk for til nå, men jeg har en link som kanskje kan være litt interessant for deg... http://www.itpro.no/art/1432.html tipptopp! takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå