-kga- Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 I drømmer så er man ofte med på helsprøe og action fylte skrekkslagende stunts og handlinger. Ofte er en med på ting som er om liv og død. Mine handler ofte om det. Det er ganske fett å tenke tilbake på om jeg husker de når jeg vokner. Det jeg lurer på om det er noen som vet om en er like modig i virkeligheten som en er i drømmende? I drømende så er jeg ofte redd for å oppsøke farlig action og slikt, og jeg prøver og komme meg unna de farligste tinga. Akuratt som jeg gjør i virkeligheten, liker jo ikke å sette livet på spill. Men når det kommer til saken i drømmen og jeg har ingen utvei. Enten om jeg har en god grunn til oppsøke det, eller om det har innhentet meg og jeg må gjennom farer for å komme ut. Da setter jeg livet på spill og gjør de skummleste ting for og komme gjennom. Enten for å redde mitt eget skinn, eller for å redde beskjente. Oftest mitt eget da. Har aldri kommet til slike opplevelser i virkeligheten at jeg har fått testet om det stemmer her også. Har noen av dere fått testa det? Hadde vert litt kult om jeg var så modig når det kom til saken i virkeligheten også. Andre ting stemmer da. Noen ganger så har jeg blitt ferska i å se på porr nå¨r jeg drømmer, da har jeg handla nogså likt som jeg har handla i tilfeller hvor jeg nestemn har blitt ferska i pinelige ting i virkeligheten. Jeg drømmer ofte helt absurde ting også da. Ting som er helt bak mål. Det var mine 2 setninger. (Hvor har jeg hørt det før???) Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 En "snakk-ut-om-det-psykologi-tråd"?? Jeg er med!!! Nå bruker jeg ikke å huske drømmene mine lenger, men jeg har noen gamle som er interressante: 1. Den første drømmen jeg kan huske var da broren min kastet meg 20 meter opp i været, og jeg våknet før jeg falt ned igjen (er lillebror, så det med kasting er ikke så fjernt) 2. Av en eller annen grunn kom det kidnappere til der jeg var, og de skulle ta meg og en annen(husker ikke hvem). Vi hoppet opp i nærmeste tre, og mens vi hoppet opp fra gren til gren, sagde vi av alle greinene vi hadde stått på. kidnapperne fikk x antall greiner i huet men de døde ikke!! 3. Nå nylig drømte jeg at en horde med tusenben gravde seg inn i kjelleren i huset mitt. Noen var like store som katter!! jeg prøvde febrilsk å drepe alle tusenbenene, men det kom bare nye og nye, fra mange nye kanter, og tilslutt vasset jeg i dem! Personlig er drømmene mine ofte mer ekstreme enn virkeligheten, tror ikke jeg har hatt en drøm som faktisk kunne skjedd i virkeligheten... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg kan fly i enkelte lucid dreams.. Høydeskrekken sitter der Men ja, siden jeg vet at jeg drømmer så er jeg modigere og gjør ting jeg heldigvis ellers ikke ville drømt om å gjøre Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Men ja, siden jeg vet at jeg drømmer så er jeg modigere og gjør ting jeg heldigvis ellers ikke ville drømt om å gjøre I mine tilfeller så hvet jeg ikke at jeg drømmer. Det er kunn en veldig skjelden gang jeg er oppmerksom på at jeg drømmer i en drøm. Jeg lurte egentlig kunn på om noen viste om en er like modig i drømer som en er i virkeligheten. Jeg vet masse annet ikke stemmer med virkeligheten da, men det meste kommer jo av en blanding av taker og hendelser som en har opplevd gjennom dagen. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg drømmer ikke:P kan vertfall ikke huske en eneste drømm uten om den der jeg strøk i matte:P har heller aldri mareritt (noe som vell går under drømming? ) Ikke at jeg har så dårlig fantasi heller Lenke til kommentar
Josten Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Pleier sjelden å vite om jeg drømmer eller ikke. Så tør derfor ikke å gjøre noe spesielt. Når jeg endelig skjønner det.......så våkner jeg Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis jeg lærer meg tegning litt bedre, og lærer meg å huske mer detaljer fra drømer. Da kan jeg bli en vakent god consept tegner av diverse ting. Alt fra hus til fantasy folk. Husker vagt en drit fet bil. Husker at når jeg vokna på natta så lå jeg å tenkte en liten stund på hvor kul den var. Om morgenen så hadde jeg desverre glemt de fleste detaljer. Samme med en otc liknende skapning. Den var sykelig kul. Huske bare stort set handa på den. Drit masse med fete detalier. Husker også ett hus, men det husker jeg kunn så ca. rom idelinga, og utforminga på romma. Husker ikke detalier av interiør mer, og ikke utvendig. Men rom indelingenne og slik er ganske kule, litt uvanlige da, men kule. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 *Mye info* Du må huska at du ikke vet at du drømmer når du drømmer. Vis du viste det hadde du nokke enten våknet, eller tørre mer ting og tang i drømmene. For øvrig kan jeg nevne at jeg har "kjedelige" drømmer, og det er skjeldent jeg husker de etterpå Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Jeg lurte egentlig kunn på om noen viste om en er like modig i drømer som en er i virkeligheten. Jeg vet masse annet ikke stemmer med virkeligheten da, men det meste kommer jo av en blanding av taker og hendelser som en har opplevd gjennom dagen. Tror det å drømme er omtrent det samme som å være hypnotisert... Du er på en måte mye sterkere og mye tøffere når du ikke er bevisst, og ikke kan være feig og kritisk. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 ingen som har drømt om¨å kommet naken på jobb/skola?? drømmer for det meste om edderkopper.... arachnofobi Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 *Mye info* Du må huska at du ikke vet at du drømmer når du drømmer. Vis du viste det hadde du nokke enten våknet, eller tørre mer ting og tang i drømmene. For øvrig kan jeg nevne at jeg har "kjedelige" drømmer, og det er skjeldent jeg husker de etterpå Jo, det er mulig å vite at man drømmer når man faktisk drømmer. Dette fenomenet heter lucid dreaming. http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html#LD Lenke til kommentar
brillan Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 *Mye info* Du må huska at du ikke vet at du drømmer når du drømmer. Vis du viste det hadde du nokke enten våknet, eller tørre mer ting og tang i drømmene. For øvrig kan jeg nevne at jeg har "kjedelige" drømmer, og det er skjeldent jeg husker de etterpå Jo, det er mulig å vite at man drømmer når man faktisk drømmer. Dette fenomenet heter lucid dreaming. http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html#LD Men da er det ikke drømming lengere, da er det en "lucid dream". Det var foresten en tråd om akkurat dette her på forumet for en stund siden. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 ingen som har drømt om¨å kommet naken på jobb/skola?? jau, den har jeg hatt en del ganger.. plutselig er alle klærne borte og alle ser på meg.. har lest hva sånn drøm betyr en gang men husker ikke helt nå.. Ellers drømmer jeg ofte at jeg sloss med folk og da knuser jeg selvsagt all motstand Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 ingen som har drømt om¨å kommet naken på jobb/skola?? jau, den har jeg hatt en del ganger.. plutselig er alle klærne borte og alle ser på meg.. har lest hva sånn drøm betyr en gang men husker ikke helt nå.. Det betyr at du er usikker Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 ingen som har drømt om¨å kommet naken på jobb/skola?? jau, den har jeg hatt en del ganger.. plutselig er alle klærne borte og alle ser på meg.. har lest hva sånn drøm betyr en gang men husker ikke helt nå.. Ellers drømmer jeg ofte at jeg sloss med folk og da knuser jeg selvsagt all motstand Har hatt den jeg og, da hadde jeg glemt å kle på meg om morgenen (*distre*). Men en gang klarte jeg det på ordentlig også! Selvfølgelig var det bare sokkene jeg hadde glemt, så det var ikke så farlig, men allikevel, jeg ble litt redd for at jeg skulle glemme noe litt viktigere neste gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå