Gå til innhold

DVD spiller/brenner med sonesperre

Anbefalte innlegg

Hei! Har en Dell Inspirion 8600 med en Nec DVD brenner på.. problemet er at denne brenneren ikke er sonefri, noe som gjør at jeg må skifte soner hele tiden - og jeg kan kun sette ny sone 3 ganger!

Så det jeg lurer på er om noen her vet om noen triks for å komme rundt dette? Noe software som feks, overstyrer/reseter denne "telleren"?

Trist å ikke få brukt DVD spilleren min...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har en Dell Inspirion 8600 med en Nec DVD brenner på.. problemet er at denne brenneren ikke er sonefri, noe som gjør at jeg må skifte soner hele tiden - og jeg kan kun sette ny sone 3 ganger!

Så det jeg lurer på er om noen her vet om noen triks for å komme rundt dette? Noe software som feks, overstyrer/reseter denne "telleren"?

Trist å ikke få brukt DVD spilleren min...

Søk på google etter Dvdgenie, dette programet gjør de fleste dvdspillere i stand til å lese platene uavhengig hvilken sone du har ;)

Mvh

svarteF

Lenke til kommentar

To muligheter:

1) Oppgrader til sonefri firmware, hvilket for de fleste DVD-spillere kan finnes på internett. Dette kan av og til være vanskelig, og er du uheldig, kan det skade DVD-spilleren. Dog vil du aldri i fremtiden ha problemer med DVD-soner.

2) Last ned progamvare (AnyDVD :yes:) som gjør at DVD-spilleren kan spille eller brenne alle soner. Dette kan brukes også etter at spilleren har låst seg på en sone. Ulempen er at du må kjøre programmet i bakgrunnen hver gang du skal bruke en DVD som ikke tilhører firmwares ønskede sone.

Endret av jultomten
Lenke til kommentar
2) Last ned progamvare (AnyDVD :yes:) som gjør at DVD-spilleren kan spille eller brenne alle soner. Dette kan brukes også etter at spilleren har låst seg på en sone. Ulempen er at du må kjøre programmet i bakgrunnen hver gang du skal bruke en DVD som ikke tilhører firmwares ønskede sone.

startes ikkje AnyDVD i bakgrunnen? det gjør iallefall dvd region free som også funker ganske bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...