IceCone Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Heisann. Jeg leste en annen post på dette forumet om en kar som hadde tenkt å kjøpe halflife 1 for å forberede seg til toern. Jeg har tenkt i samme baner siden jeg aldri har spilt 1'ern. Spørmålet er derfor, er det verdt å kjøpe 1'ern nå? Eller er spillet så gammelt med så utdatert grafikk at jeg ikke gidder å spille det? Vanligvis så er jeg keen på mest mulig "eyecandy". Lenke til kommentar
Monsoon Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Grafisk sett er det vel så som så. Det som imponerte folk da det kom var storien og hvordan alt blir levert, noe som er kopiert i uttalige spill du sikkert har prøvd siden da. Sjøl hata jeg HL av akkurat samma grunn som jeg ikke likte Far Cry og heller ikke kommer til å spille singleplayern i HL2 om det noensinne kommer: Jeg synes det er grisekjipt å sloss mot monstre i firstpersonshooters. Det duger bare om det er hjerneløst shoot'em up ^^ Fps skal være som GoldenEye synes jeg. Jeg har hatt lange diskusjoner med en kamerat som forguder HL og han tenner på alle pluggene når jeg disser spillet fordi de første bretta bare går ut på å skyte en haug med frosker som prøver å hoppe deg ihjel. Akkurat som 1hit1kill apekattene i FC er latterlige, det er sånt som hører hjemme i survival horror som Resi og Silent Hill. Så likte du Far Cry er det en god sjans for at singleplayern i HL slår an for deg. Endret 4. juni 2004 av Monsoon Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Ja, jeg anbefaler HL. Hvis du er tolmodig og liker litt vanskeligheter (skjønt du kan bruke koder får å komme til andre maps), er det absolutt et bra spill. Jeg går utifra at grunnen til at Monosoon ikke likte FarCry var monstre? Så ja, det er masse monstre på HL, men det gjør det bare mer spennende. Du blir så oppslukt når du skjønner den spennende handlinga, og det virker så virkelighetstro (ikke med monstra, men alt er så levende). Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 For en som har spilt gjennom HL flere ganger i sin tid, er spørsmålet ditt nesten surrealistisk Jeg vil absolutt tro at du vil få større glede av HL2 hvis du har vært igjennom HL. HL har en gameplay, flyt og historie som er verdt en gjennomspilling selv etter så lang tid etter release. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å spille HL1. Så du forstår litt mer av historien, hva Gordon har vært gjennom. Ikke spill HL1 bare for å forbrede deg til 2'ern, men HL1 er et fantastisk spill. Så de som ikke har fått spilt det, burde prøve det. OF: Noen som har tenkt over at eldre spill er mer perfekte og mindre bugs enn de nye? Grafisk sett er noe annet. Men tanke på HL så er det veldig reint og enkelt styresystem også, ikke stappet med radar, kompass, og alt annet. Men bare liv, skudd Enkelt og artig Endret 4. juni 2004 av notarget Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Ja, jeg ville absolutt ha spilt HL1 var jeg deg. Spillet har gitt meg den beste spillopplevelsen jeg noen gang har opplevd. Selvsagt er ikke grafikken på topp lenger, men hva gjør det når det nærmest er et kult-spill? Og nei, AI'en er ikke bra. Men who cares, det er HL1... Get the point? Lenke til kommentar
dchwel Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis du ikke har spilt Halflife 1, så anbefaler jeg det på det sterkeste. Hvis du kjøper det idag, får du sikkert med alle extra-pakkene og Evig genialt spill! Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Anbefaler Half Life på det varmeste Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Noen som har tenkt over at eldre spill er mer perfekte og mindre bugs enn de nye? Grafisk sett er noe annet. Men tanke på HL så er det veldig reint og enkelt styresystem også, ikke stappet med radar, kompass, og alt annet. Men bare liv, skudd Enkelt og artig Akkurat det tror jeg er en følelse du får, pga at HL går så fint på PC'n din.. Det har jo ikke så høye systemkrav, og derfor hakker det så godt som aldri... MEn til trådstarter: JA, kjøp deg HL! Det er også veldig billig fortiden =) Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Half-Life 1 er ett av mine favorittspill.. Det var så sinnsykt bra når det ble gitt ut.. udødelig gameplay.. Lenke til kommentar
capy Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 tror ikke du skal kjøpe spillet for å forberede deg på 2'eren. men det er fremdeles en god storry i spillet. grafikken ble oppdatert da "blue shift" kom ut, så den(updaten) skulle du jo fått tak i om du skal kjøpe spillet. men da ser ikke "den skumle mannen" så skummel ut lenger. Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2004 Det ser ut som stemningen her er ganske entydig! Da blir det HL1 på meg Takk for alle innspill!!! Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 Da har jeg bestillt Halflife Generation 3 på CDON. Så om 3-6 arbeidsdager skal jeg kunne fordype meg i spillet som i sin tid "revolusjonerte" spillbransjen Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Da har jeg bestillt Halflife Generation 3 på CDON. Så om 3-6 arbeidsdager skal jeg kunne fordype meg i spillet som i sin tid "revolusjonerte" spillbransjen Du burde glede deg, jeg har spillt alle spillene i Half Life serien. Gjør det klar til å bli forbauset! Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Du burde glede deg, jeg har spillt alle spillene i Half Life serien. Gjør det klar til å bli forbauset! er vel strengt tatt bare ett spill i half-life serien? resten er vel kun mods, selv om de er sluppet som standalone (opposing force, blueshift, gunman, cs:cz) Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 er vel strengt tatt bare ett spill i half-life serien? resten er vel kun mods, selv om de er sluppet som standalone (opposing force, blueshift, gunman, cs:cz) Jeg synes Opposing Force og Blue Shift er mer expansion packs, mods til half life forbinder jeg med Sven Coop, CS, Firearms m.m. Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 Jeg synes Opposing Force og Blue Shift er mer expansion packs, mods til half life forbinder jeg med Sven Coop, CS, Firearms m.m. Ifølge de offisielle hjemmesidene stemmer dette Lenke til kommentar
TCi Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Ja, Oposing Force og Blue Shift er utvidelsespakker. I Oposing Force spiller du Sheppard (husker ikke fornavn) som skal inn i Black Mesa for å hindre at overlevende kommer seg ut fra laberatoriet. Du får en rekke møter med Gordon Freeman også, noe som gjør spillene mye bedre. I Blue Shift spiller du Barney, en av sikkerhetsvaktene ved Black Mesa. Det er han du ser i Half Life når du tar togen ned i Black Mesa. Han som er låst ute og sparker på døren. EDIT: Du får også mange møter med Freeman i Blue Shift. Endret 8. juni 2004 av TCi Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 løp og kjøp! Spillet er genialt, bortsett fra slutten av spillet den kunne vært litt mer action preget... Og jeg skjønte aldri helt sistebossen, hva har han egentli med handlingen og gjøre? Noen som husker? (lenge siden jeg har spilt d) Noen som har tenkt over at eldre spill er mer perfekte og mindre bugs enn de nye? Grafisk sett er noe annet.Men tanke på HL så er det veldig reint og enkelt styresystem også, ikke stappet med radar, kompass, og alt annet. Men bare liv, skudd Enkelt og artig For ikke og snakke om hvor mye mer de vektla gameplay... Nå kommer jo grafikk i aller første rekke, noe som ikke er helt på tverke. Men gameplay skal jo ikke lide av d Lenke til kommentar
notarget Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 Da har jeg bestillt Halflife Generation 3 på CDON. Så om 3-6 arbeidsdager skal jeg kunne fordype meg i spillet som i sin tid "revolusjonerte" spillbransjen Fått spillet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå