zbegra Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Gammelt eller ikke. Produktet skal jo fungere som det skal, eller? Ikke nødvendigvis nei, iht kjøpsloven og garanti, er slikt begrenset. Tviler på at du får byttet et skjermkort fra 1989 med den argumentasjonen der. Du har 2års reklamasjonsfrist. Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Gammelt eller ikke. Produktet skal jo fungere som det skal, eller? Ikke nødvendigvis nei, iht kjøpsloven og garanti, er slikt begrenset. Tviler på at du får byttet et skjermkort fra 1989.......... Hallo i luken! I følge Norsk lov har jeg to -2- års garanti (evt. lengre på div. ting) så hvorfor kan akkurat DU si at jeg ikke skal få bruke min rett? Mp jeg vektlegge at "Gammelt" i PC-verdenen er ca 1 år kanskje? En annen ting: Om jeg er "petitmeter" eller omniscient har ingen ting med saken, så jeg gidder ikke å svare noe mer på det. Vet ikke en gang hva det er. Mvh, Rune Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 For og være ærlig syntes jeg det er du som kunde som ikke er den mest høflige kunden. At han ikke gir navnet sitt er selvfølgelig litt dårlig, men, du har skyld i det selv etter min mening. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Skal si meg enig i en ting. Den typen du prata med har alt for lite produktkjennskap til at han burde sitte der. For meg virker det (ut ifra det du skriver) som at han ikke engang vet hva komplett.no selger. Når man sitter i support så synes jeg man burde ha litt kunnskap om bedriften og hva dem selger, ca. pris og i grove trekk hva dem kan tilby, men kan jo bare hende han var ny i jobben Hva de kan tilby?? De tilbyr et tilsvarende kort eller bedre. Det kommer jo ganske klart fram. Komplett er på ingen måte pålagt og la kunden bytte i en bedre vare mot mellomlegg. En kundebehandler kan jo heller ikke sitte å spekulere i hva folk får til bake HVIS de sender inn kortet. Dette er bare tull fra trådstarter. Det er sånne folk som gjør at andre med seriøse hendvendelser må sitte i kø. Returner kortet til Komplett og ta eventuelle bytter o.l. opp med returavdelinga Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 For og være ærlig syntes jeg det er du som kunde som ikke er den mest høflige kunden. At han ikke gir navnet sitt er selvfølgelig litt dårlig, men, du har skyld i det selv etter min mening. Hvis komplett.no vil drive med GOD service, så kan kunden få lov til å være så ufyselig og drittsekk han bare vil, og "selgeren" på den andre siden skal ikke bry seg noe om dette. Den som representerer bedriften skal være hyggelig og behjelpelig uansett hvordan kunden oppfører seg. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg er midt opp i en "retursituasjon" og har funnet ut at det enkleste er å ta slikt på e-post. Da har både kjøper og selger tid til å overveie det man sier og det er enklere å gi klare svar. Min konklusjon leser du nederst i denne tråden. Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 For og være ærlig syntes jeg det er du som kunde som ikke er den mest høflige kunden. At han ikke gir navnet sitt er selvfølgelig litt dårlig, men, du har skyld i det selv etter min mening. Denne saken er ikke noe å ta på vei over. Men uansett: Om en kunde er uhøflig, skal kundebehandler forholde seg høflig og saklig, uansett firma!!!! Og ikke oppgi navnet er ikke akseptabelt, da man er pliktig å gjøre dette i denne typen stilling. Når det er sagt, synes jeg dette var litt storm i vannglass selv om kundeservicen var slett. PS: Og nok engang: Uhøflige kunder forklarer ikke dårlig kundeservice. De som tror noe annet har iallefall ikke noe i et serviceyrke å gjøre. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvis jeg hadde ringt komplett å spurt om et eller annet og fått slike svar: vet ikke, har ikke anelse, kanskje det, hmmmmm, si det du osv. Så hadde jeg bytte butikk ganskje kjapt. Må være mulig å spørre om ting uten å bli sittende igjen med det samme som du gjorde før du ringte. Nemmelig ingenting, spesielt når man spør mange relevante spørsmål. Komplett er vel norges største web butikk innen data, har dem ingen system på returer, priser og slikt? Skulle tro dem mottar et lastebil lass med defekte varer hver dag, dem selger jo varer så det suser. 5-10% feil med varene må man regne med, data er skjøre ting. Så når dem vet ingenting, da tror jeg det er best å ta hatten å gå til en annen plass der kundebehandlerne faktisk vet hva dem driver med. Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Skal si meg enig i en ting. Den typen du prata med har alt for lite produktkjennskap til at han burde sitte der. For meg virker det (ut ifra det du skriver) som at han ikke engang vet hva komplett.no selger. Når man sitter i support så synes jeg man burde ha litt kunnskap om bedriften og hva dem selger, ca. pris og i grove trekk hva dem kan tilby, men kan jo bare hende han var ny i jobben Hva de kan tilby?? De tilbyr et tilsvarende kort eller bedre. Det kommer jo ganske klart fram. Komplett er på ingen måte pålagt og la kunden bytte i en bedre vare mot mellomlegg. En kundebehandler kan jo heller ikke sitte å spekulere i hva folk får til bake HVIS de sender inn kortet. Dette er bare tull fra trådstarter. Det er sånne folk som gjør at andre med seriøse hendvendelser må sitte i kø. Returner kortet til Komplett og ta eventuelle bytter o.l. opp med returavdelinga Var ikke det jeg sikta til. Kan hende jeg formulerte meg litt feil. Det er uansett ikke et bra bilde for Komplett, hvis de i supporten sitter der å gir et inntrykk av at de ikke greier å gi klare svar på det de får spørsmål om. Han kan ikke sitte der å spekulere, han må si hva kunden faktisk får tilbake. I dette tilfellet fikk han vite at han enten får et tilsvarende kort eller bedre. Ergo vet ikke kunden hva han får. Endret 4. juni 2004 av zbegra Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Har samme skjermkort og viften min gikk også istykker...Kontaktet Komplett og de sa vi sender deg en ny vifte...Satte på viften og kortet er som nytt...Ikke noe og si på kundebehandlingen i denne saken ihvertfall.. Men det var dårlig av Komplett sin mann og ikke oppgi navnet sitt da Rune sa han ville bruke han som referanse... Serpensis jeg tror du må ta fram kalenderen en gang til...1989 hehe...tror nok det var og ta i litt da... Lenke til kommentar
frode20 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 jeg har alltid handlet hos komplett og de har vært bra hittill for meg .men det var engang jeg ringte til supporten hos komplett og fikk snakke med en person som var drittsur og uhøflig mot meg.da tydde jeg til og sa hva har jeg gjort deg ,da sa han faen og la på. hva har jeg gjort liksom mot han og komplett da? supporten til komplett der er det en del uduglige idioter som svarer uhøflig, jeg var fristet til å si dra til h****** så jeg skjønner deg godt webshop til komplett får 5 av 6 mulige poeng av meg supporten til komplett får 1 av 6 mulige poeng for de gadd å ta telefonen når jeg ringte til dem. det er min erfaring med dem så langt Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Makan, fyren sier jo han ikke vet, og du drar det lenger og lenger. Det er support, ikke returavdeling. Det er opp til noen andre folk å bestemme hva som skjer. Dette er da ikke forferdelig dårlig av komplett Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Makan, fyren sier jo han ikke vet, og du drar det lenger og lenger. Det er support, ikke returavdeling. Det er opp til noen andre folk å bestemme hva som skjer. Dette er da ikke forferdelig dårlig av komplett Så han fyren kan ikke si: Et øyeblikk jeg setter deg over til "den" avdelingen som tar seg av slikt. Eller å be han vente mens han undersøker... Nei, sånt går jo ikke... Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 For og være ærlig syntes jeg det er du som kunde som ikke er den mest høflige kunden. At han ikke gir navnet sitt er selvfølgelig litt dårlig, men, du har skyld i det selv etter min mening. Hvis komplett.no vil drive med GOD service, så kan kunden få lov til å være så ufyselig og drittsekk han bare vil, og "selgeren" på den andre siden skal ikke bry seg noe om dette. Den som representerer bedriften skal være hyggelig og behjelpelig uansett hvordan kunden oppfører seg. Mulig han har "rett" til det, men da må man forvente og "få tilbake", ikke det at kunde servicen gjorde noe feil her annet enn og ikke gi navnet sitt. Mulig kunde supporten følte seg truet? Kunden i mine øyene virket truende, og da kan kundesupporteren nekte og oppgi sitt navn. Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Rune: Hvordan kan jeg forsikre meg mot at dere sender meg et GeForce 4 MX440 eller FX5200 da? Anonym Komplett konsulent: Du må bare vente å se Rune: Om jeg får et nytt kort tilbake, og vil ha et annet, er det mulighet for bytte? Anonym Komplett konsulent: Det vet jeg ikke helt i farten Rune: Rart! Om jeg vil bytte til et annet kort FØR dere sender noe til meg. F.eks et Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb Lite retail kort (1995kr). Hva blir i såfall mellomlegg? Anonym Komplett konsulent: Det vet jeg ikke helt heller, men det blir mellomlegg. Rune: Hvordan vet du det blir mellomlegg om du ikke vet det helt sikkert? Hva er grunnlaget for mellomlegg da? Anonym Komplett konsulent: Det blir dagens pris på kortene Merka av noen punkter som får meg til å synes synd på konsulenten. Ikke at jeg har spesiell peiling på NVidia kort, så på en Thread under skjermkort at fx5200 var rangert over ti4200. Bruken av utrykk som Rart! og den øvre; på skjermkortet vel! er jo ikke akkurat hyggelige bemerkninger. Hva blir i mellomlegg? Trenger ikke en mastergrad i matematikk for å forstå at det er det nye kortets pris - verdien av ditt nåværende, og det faktum at du stresser det to ganger. Og ellers hele setningen; Hvordan vet du det blir mellomlegg om du ikke vet det helt sikkert? gir et ganske spekulativt bilde av deg som kunde, en får ingenting gratis hvis det er det du prøvde deg på. Hele saken gav meg iallfall inntrykket av at du var ute etter et bedre kort enn du hadde, vil tro kundesupporterne får nok av slike folk. Så han fyren kan ikke si: Et øyeblikk jeg setter deg over til "den" avdelingen som tar seg av slikt. Eller å be han vente mens han undersøker... Nei, sånt går jo ikke... godt du har forstått at det ikke går da... Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Mulig han har "rett" til det, men da må man forvente og "få tilbake",ikke det at kunde servicen gjorde noe feil her annet enn og ikke gi navnet sitt. Mulig kunde supporten følte seg truet? Kunden i mine øyene virket truende, og da kan kundesupporteren nekte og oppgi sitt navn. Jeg ville nok og ha nølt med å gitt deg (trådstarter) navnet mitt, etter en slik samtale... Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Da er alt ordnet! Det ringte en person (Anonym for min del) fra Komplett og ordnet opp i hele saken. Det gikk fort, og jeg følte det meget behagelig å snakke med en behjelpelig og rolig person. Mellomlegg for nytt kort ble ordnet, og jeg fikk en liten forklaring på hva som kunne være grunnen til "mindre god" support via telefon i disse tider. Nok om dette! Tusen takk til den personen hos Komplett.no Mvh, Rune EDIT: T0mse: Hvorfor jobber ikke du som support fyr? Endret 4. juni 2004 av ru-barma Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Bra det ordnet seg Tipper det er et par ferievikarer på komplett Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 For min del virker det VELDIG som om du egentlig ikke vil løse det egentlige problemet ditt, men heller å snylte deg til et nytt kort av komplett Må si meg enig her... Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 EDIT: T0mse: Hvorfor jobber ikke du som support fyr? Jeg er en student, men har deltids yrke innen kundebehandling... hvis det er svar nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå