Gå til innhold

Håpløs plan?

d_jay

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tanker om å overklokke mitt ASUS Geforce 2MX.

Har noen gamle kjøleribber jeg tenkte å lime fast på minnebrikkene, og har tenkt å sette en Orange Orb på GPU'en. Altså skal jeg bruke minst mulig penger på prosjektet, og modden vil sannsynligvis se feit ut, selv om jeg sikkert ikke får overklokka noe særlig.

Har prøvd å klokke med standard kjøling, men da ble ytelsen bare dårligere.

Noen som har erfaringer med klokking og montering av "ting" på dette kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg prøvde meg på overklokking av et skjermkort, Elsa Gladiac Geforce 2 GTS. Jeg heiv på en Blue Orb + at jeg kuttet til en del småribber som jeg smalt på rammen. Fikk greie resultater etter hvert, men vet ikke om det var verdt slitet.

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få noe kald luft inn i kabinettet ( jeg prøvde på vintertid med vinduet åpent og kabinettet åpent :smile: ) og se om du kan klokke noe mer da. Hvis temperatur forskjellen ikke hjelper noe særlig, tror jeg ikke det er noen vits i å slite med masse mods.

Når det er sagt, kan man også tenke på levetid. Har du kjent på ribbene på skjermkort som har vært i hard aktivitet? Kan fort bli meget varme, og ekstra kjøling er aldri dumt..

Henning

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-13 16:20, Zabre777 skrev:

Hei

Jeg prøvde meg på overklokking av et skjermkort, Elsa Gladiac Geforce 2 GTS. Jeg heiv på en Blue Orb + at jeg kuttet til en del småribber som jeg smalt på rammen. Fikk greie resultater etter hvert, men vet ikke om det var verdt slitet.

//

Sånn som det er nå så kan jeg klokke en del uten at kortet blir ustabilt, men ytelsen går ned. Jeg vil prøve å klokke litt og hente ut litt ytelse samtidig.

//

Hvis jeg var deg ville jeg prøvd å få noe kald luft inn i kabinettet ( jeg prøvde på vintertid med vinduet åpent og kabinettet åpent :smile: ) og se om du kan klokke noe mer da. Hvis temperatur forskjellen ikke hjelper noe særlig, tror jeg ikke det er noen vits i å slite med masse mods.

//

Har kabinettvifte foran og to bak, så det er god gjennomtrekk i kassa.

//

Når det er sagt, kan man også tenke på levetid. Har du kjent på ribbene på skjermkort som har vært i hard aktivitet? Kan fort bli meget varme, og ekstra kjøling er aldri dumt..

//

Kjøleribba er sjelden noe mer enn lunken, minnebrikkene har jeg aldri sjekka.

//

Henning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...