alex100 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Hei. Nå har jeg på denne siden 4 alternative stylesheets som bestemmer skriftstørrelsen (se høyre). Nå vil jeg også lage til noen flere alternative stylesheets, men uten at de 4 skriftstørrelsesstylene skal skifte på seg. Som dere ser om dere trykker på "Raud" så forsvinner innstillingene for skriftstørrelsen. Hvordan får jeg til at det nye stylesheetet beholder innstillingen om hvilket tidligere stylesheet som styrer skriftstørrelsen forblir? Endret 4. juni 2004 av alex100 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du kan jo lage f eks "Stor blå", "liten blå", "Stor rød" og "liten rød"... ellers må du vel til med serverside scripting jah.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du må nok ikke bruke serverside-scripting nei. Alistapart forklarer hvordan det kan gjøres med javascript og cookies. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du må nok ikke bruke serverside-scripting nei. Alistapart forklarer hvordan det kan gjøres med javascript og cookies. JavaScript = Serverside = Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du må nok ikke bruke serverside-scripting nei. Alistapart forklarer hvordan det kan gjøres med javascript og cookies. JavaScript = Serverside = ser ikke noe galt med cookies i slike eksempler... skal man logge MAC-adresser, eller hvordan har du tenkt å la innstillingene bli beholdt ?? IPer kan jo skiftes, og sessions avsluttes jo mellom hver 'økt'... Eneste alternativet kan være at man må logge inn, men da vil man jo få et annet utseende før man logger inn... Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Man kan jo få ServerSide til å lagre cookies, og så sette den til å slette de cookiesene etter en viss tid.. Uansett, om det kan gjøres med JS og cookies og eksludere noen brukere, ser jeg ikke problemet med å inkludere ALLE brukere ved å bruke f.x PHP og cookies.. Det er jo da snakk om å gjøre det bra, eller om å gjøre det halvveis.. (sett at man har aktivert cookies elns) Endret 4. juni 2004 av Marvil Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Er det bare meg eller står det ikke så mye på den siden der om hvordan man bruker flere styles? Jeg las denne siden da jeg fikset de første.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Man kan jo få ServerSide til å lagre cookies, og så sette den til å slette de cookiesene etter en viss tid.. Uansett, om det kan gjøres med JS og cookies og eksludere noen brukere, ser jeg ikke problemet med å inkludere ALLE brukere ved å bruke f.x PHP og cookies.. Det er jo da snakk om å gjøre det bra, eller om å gjøre det halvveis.. (sett at man har aktivert cookies elns) Hmm... ok, jeg trodde at server-side i prinsippet ikke fikk lov til å røre så mye rundt om på kilentene... Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Zethyr: veeel.. å legge til/fjerne stylesheets pr reload er da lov.. alex100: hvilken side prater du om? alistapart? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 alex100: hvilken side prater du om? alistapart? Ja Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 på dev.webfreak.no har jeg lekt med akkurat det der.. det som var lista opp på alistapart.com.. se gjerne igjennom koden der, og se om du blir noe klokere.. (Jeg syntes alistapart sine artikler på området var lettleste og gode, men alle er nok ikke like enige der..) Men tror nok kanskje at å bruke et serversidescript som php kan være det lureste.. 'lokaltog' skrev et bra phpscript til å styre det her.. (han har laga en ny version og, så kanskje man egentlig skulle vente til han får lagt ut den nye, da jeg og synes den nye blir bedre..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå