Gå til innhold

Flere CSS stylesheets


Anbefalte innlegg

Hei. Nå har jeg på denne siden 4 alternative stylesheets som bestemmer skriftstørrelsen (se høyre).

 

Nå vil jeg også lage til noen flere alternative stylesheets, men uten at de 4 skriftstørrelsesstylene skal skifte på seg.

Som dere ser om dere trykker på "Raud" så forsvinner innstillingene for skriftstørrelsen.

 

Hvordan får jeg til at det nye stylesheetet beholder innstillingen om hvilket tidligere stylesheet som styrer skriftstørrelsen forblir?

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må nok ikke bruke serverside-scripting nei.

 

Alistapart forklarer hvordan det kan gjøres med javascript og cookies.

JavaScript = :thumbdown:

 

Serverside = :thumbup:

ser ikke noe galt med cookies i slike eksempler... skal man logge MAC-adresser, eller hvordan har du tenkt å la innstillingene bli beholdt :dontgetit: ??

IPer kan jo skiftes, og sessions avsluttes jo mellom hver 'økt'... ;) Eneste alternativet kan være at man må logge inn, men da vil man jo få et annet utseende før man logger inn...

Lenke til kommentar

Man kan jo få ServerSide til å lagre cookies, og så sette den til å slette de cookiesene etter en viss tid.. Uansett, om det kan gjøres med JS og cookies og eksludere noen brukere, ser jeg ikke problemet med å inkludere ALLE brukere ved å bruke f.x PHP og cookies.. Det er jo da snakk om å gjøre det bra, eller om å gjøre det halvveis.. :roll:

 

(sett at man har aktivert cookies elns)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Man kan jo få ServerSide til å lagre cookies, og så sette den til å slette de cookiesene etter en viss tid.. Uansett, om det kan gjøres med JS og cookies og eksludere noen brukere, ser jeg ikke problemet med å inkludere ALLE brukere ved å bruke f.x PHP og cookies.. Det er jo da snakk om å gjøre det bra, eller om å gjøre det halvveis.. :roll:

 

(sett at man har aktivert cookies elns)

Hmm... ok, jeg trodde at server-side i prinsippet ikke fikk lov til å røre så mye rundt om på kilentene...

Lenke til kommentar

dev.webfreak.no har jeg lekt med akkurat det der.. det som var lista opp på alistapart.com.. se gjerne igjennom koden der, og se om du blir noe klokere.. :)

(Jeg syntes alistapart sine artikler på området var lettleste og gode, men alle er nok ikke like enige der..)

 

Men tror nok kanskje at å bruke et serversidescript som php kan være det lureste..

'lokaltog' skrev et bra phpscript til å styre det her..

(han har laga en ny version og, så kanskje man egentlig skulle vente til han får lagt ut den nye, da jeg og synes den nye blir bedre..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...