Habelihvafornoe? Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg prøver å få redusert støyen på maskinen min og da lurer jeg på hvor varmt kan det bli uten å skade f.eks cpu? Jeg har en K-7 650 klokket til 710 som pr dags dato ligger på rundt 40 grader. Ellers er det to temperaturmålere til på hovedkortet mitt (epox 7kxa). Disse viser 30 og 23 grader. Vet ikke helt hvor disse er målt. Hvor høyt kan jeg gå? [ Denne Melding var redigert av: Habelihvafornoe? på 2002-04-13 15:52 ] Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Idle(når ikke pc'en brukes): Kanskje en 50 - 55 grader så lenge den er stabil, men hvis den blir ustabil så ville jeg ikke hatt den så høy. :smile: Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 14. april 2002 Del Skrevet 14. april 2002 Det enkleste er å prøve seg fram litt siden det sikkert varierer hvor nøyaktige temperaturmålerene på hk'ene er. Jeg prøvde for morro skyld på min maskin å sette opp vcore og fsb for å se hvilken temp jeg oppnådde og om dette da fortsatt var stabilt. Når jeg kjørte "cpu warmup" oppnådde jeg en cpu-temp på ca 70 grader ifølge MBM5. Dette gikk helt stabilt på min pc, men det vil sikkert varierer fra maskin til maskin. Etter et par timers testing satte jeg innstillingene tilbake til normal og ligger nå på maks 55 grader load. Denne testen førte i alle fall til at jeg ikke vil få hysteriske annfall og hetetokter hvis cpu temp passerer 60 grader i fremtiden. (har plassert pc i et lyddempet skap som blir ganske varmt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå