elec Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) topicen sier vel det meste. hvordan setter jeg opp php koden når jeg vil ha sånne url'er som i topic? (http://www.mydomain.com/index.php?side=fdsa&id=asdf) har søkt og ikke funnet noe som jeg forstod. så hvis noen kan forklare det på en oversiktlig måte hadde jeg blitt glad. (jepp, jeg er nybegynner i php) Endret 4. juni 2004 av elec Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 trykk på "Søk" på siden her og let etter "include" i php-forumet! Lenke til kommentar
elec Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 har søkt litt nå.. og jeg finner lett hvordan jeg kan få til side.php?id=noe . men det jeg gjerne vil vite er hvordan jeg kan få til side.php?id=noe&id2=noe2 , hvis noen skjønner hva jeg mener Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hvordan du henter ut id2? hva du så måtte ønske å gjøre med "noe2" er helt opp til deg... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 i hvilken sammenheng har du planer om å bruke dette? se her, verden flotteste eksempelkode. <?php echo 'mitt navn er '.$_GET["navn"].'. Jeg er '.$_GET["alder"].' år, jeg er av typen '.$_GET["kjønn"].', og er veldig stolt av det.'; ?> så lagrer du det i en fil du kaller for f.eks test.php skriv så linken: http://www.domene.no/test.php?navn=ole&alder=18&kjønn=jente så skal du få se noe tøft noe Lenke til kommentar