chil Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=252984&hl= denne ble steng, pga feil plaserig, fikk kjeft siden det var brukt NEGER som eksmpel altså jeg fikk meldinga på moben skrev den rett av. pokker TA! hvis jeg hadde skrevet hvit mann så hadde jeg ikke blitt kalt rasist! latterlig! går jo ikke ann å kalle en ost for en ost uten å være oste hater! Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hvorfor kan du ikke bare bruke. "mann på galehuset" ? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Samme sa jeg.... Lenke til kommentar
TRS Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hvorfor ikke bare la det ligge? Dont feed the trolls Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Tre grunner: - Du brukte "Neger" - Feilpost - Dårlig vits Lenke til kommentar
brillan Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 - Dårlig vits Jeg ville ikke si det var dårlig. Kanskje litt "blaut" men ikke dårlig. Lenke til kommentar
mad2003 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Rasistisk og dårlig! !BANN! 2 måneder (håpe på ) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hvis jeg hadde skrevet hvit mann så hadde jeg ikke blitt kalt rasist! latterlig! Jo, mannens hudfarge er irrelevant for vitsen og dens poeng. Du ødelegger en helt ok vits ved å gjøre den rasemotivert. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Det kunne like gjerne vært en hvit mann som en svart, men like gjerne en svart mann som en hvit...? eller? <--- ikke rasist eller noe, seriøst. EDIT: Når hudfargen var irrelevant hadde kanskje "mann" holdt - riktig det Endret 4. juni 2004 av Medrakil Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Ja, nettopp, så det å påpeke at mannen er sort/hvit/grønn er helt unødvendig. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hm, greit nok jeg ser poenget med at det hadde særs lite betydning for vitsens poeng, men uansett. Man må da ha lov til å bruke ordet neger i en setning (vits eller ikke) uten å bli kalt rasist osv.. Ordet neger har tydeligvis en negativ verdi hos de fleste, men om han får den vitsen på mobilen og skriver den inn her og gjengir den ordrett, så betyr ikke det at han er neger. Om han hadde sagt "en hvit mann" så hadde ingen reagert. Om han hadde sagt homofil hadde han blitt stempla som homofob eller homo selv, men hadde han brukt heterofil hadde svært få reagert. Jeg ser som sagt poenget med at det er uten betydning for vitsens mening, men folk som reagerer på at man bruker ord som neger og homo i setinnger, bør kanskje tenke over om man reagerer når man bruker det motsatte ordet..? Neger og homo er fremdeles mennesker, de har kanskje fått en negativ verdi på ordet, men uansett. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 neger betyr jo svart mann.. Så hva er rasistisk med det? Hvorfor tar "svarte menn", neger som et styggt ord? Mitt syn er at det er negra som er rassister.. Lenke til kommentar
chil Skrevet 5. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2004 neger betyr jo svart mann.. Så hva er rasistisk med det? Hvorfor tar "svarte menn", neger som et styggt ord? Mitt syn er at det er negra som er rassister.. my point Lenke til kommentar
Oovz Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Dere forstår tydeligvis ikke hva hele forumet prøver å fortelle dere. Anbefaler at dere leser kommentarene over et par ganger til og prøver å forstå dem. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 Denne tråden er også : -Feilpostet -Unødvendig Samt at klager over moderatorers avgjørelser skal tas opp med moderatoren direkte via PM. Hvis moderator står på sitt, og du fortsatt føler at det var feil avgjørelse, tar du kontakt med forumstyret på [email protected] Stenges... samt at nok en advarsel utdeles for å ikke ha lest retningslinjene ENDA på tross av tidligere advarsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg