tommen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Har fått i en S-Video kabel til Playstation 2 og får ikke sarvet til å funke. Kjøpter kabelen på Clas Ohlson : KABEL Dette er casen: Kjøpte først kabelen og koblet den opp på P2 og inn i fronten på en heller ny 32" panasonic 100Hz. Lyden fungerte fint men ikke noe bilde. Testet selvfølgelig at tv'ens modus sto på s-video på av-kanal 3(fronten) og ikke bare vanlig AV. Prøvde så en scart-overgang og plugget dette inn bak (i den scart-inngangen som støtter s-video) og samme resultat. lyd men ikke bilde. S-Video inngangen på tv'en fungerer fint med andre apparater og i tilegg prøvde jeg på en annen tv for å sjekke der (spiller ny panasonic 28").... Her begynnte jeg å tenke busta kabel og dro å fikk byttet kabelen. Kom hjem og samma sjaiten. Har testet modustingen på tv'en og denne er innstillt på s-video. Scart overgangen funker på andre apparater og den er satt riktig (inn/ut) i og med at lyden fungerer. Så det jeg foreløbig konkluderer med er at S-Video utgangen på Playstation 2 er busta...? Er det noe jeg ikke har tenkt på eller er det kanskje noe som må gjøres på P2'en for at dette skal funke (Stod ikke noe som jeg kunne se i manualen). (Jeg hvet dette ikke er pc-hardware relatert, men er jo av interesse likevel!) Lenke til kommentar
Saint123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Kanskje et tett spørsmål men har du fortalt PS2en at den skal gi ut S-Video? Standard er "Kompositt" du kan sette opp til RGB med PS2 "Spesial" kabel i hvert fall. Eller er PS2 like lur som x-BOX og sender ut alle typer? Lenke til kommentar
tommen Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 som sagt, det stod ikke noe om dette i manualen, så deror spør jeg om noen har peil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå