Gå til innhold

konvertere min xp cd til bin eller iso

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er vel feilpost, den passer vel betre i programmer kategorien.

du vil og finne fleire program som kan lage images av cd'er vist du søker etter det. men dei fleste (alle?) brenne-program kan klare det.

Lenke til kommentar
#Retningslinjene paragraf 8: "Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet"#

Dette virker mer som om han vil ta backup av sin originale xp cd, noe jeg også ville ha gjort hvis jeg var han. Har gjort det selv med det jeg har av originalt her, og har faktisk opplevd det at originalcden var så oppripa at jeg måtte bruke image-fila :)

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Trenge den, i tillefelle av hva??? at windows orginal CD knakk i 2 eller?

-z00l-

Det hender jo at bikkjer, unger etc. ødelegger CD`er. Det hender også at man mister de.

Lenke til kommentar
Sånn når vi liksom er inne på det. Hvorfor er det noen som i det hele tatt bruker bin/cue? ISO imager blir jo stort sett litt mindre, samt at det bre er en fil...noen som vet om det er noen fordeler med bin/cue?

En CD inneholder 2048 byte data + 304 byte til bl.a. feil korrigering (+ sub-channel data som CloneCD tar vare på) pr sektor.

En ISO fil tar kun vare på de 2048 bytene for data og kaster vekk de resterende 304 bytene, mens en bin fil oftest inneholder begge deler.

En av grunnene til å ta vare på feilkorrigeringsbytene er fordi noen CDer inneholder "feil" i disse som programmet på CDen så sjekker. Finner den feilene regner den med at CDen er original hvis ikke, så regner den med at CDen er brent.

Så vidt jeg vet så sjekker ikke Windows CDen om den er brent, så det blir det samme hva en bruker. -> ISO gir minst fil og er akkurat like bra som alt annet.

Lenke til kommentar

For det første er denne posten feilpostet. For det andre skal ikke ting som kan føre til piratvirksomhet diskuteres. Det står meget tydelig i rettningslinjene paragraf 8.

Posten stenges, og poster som svarer på temaet har blitt redigert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...