Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En skal ikke stole blindt på tester. I bunn og grunn er det _du_ som skal sitte og se på denne skjermen, og alle har egene visuelle preferanser mht. farger, lysstyrke osv... En skal ikke se helt bort ifra at skjermkortet også har betydning for bildet.

Skal du ut med en god slump penger, se før du kjøper, og bestem selv om du liker det du ser (hvis mulig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testene er korleis me opplever skjermen, sjølv om me prøver å vere så objektive som mulig, vil personleg smak / oppfatning o.l vere med å bestemme kva me synes om skjermen.

Bruk testane som ei rettesnor for eit kjøp, men gjerne prøv å få prøvd skjermen hjå venner eller i butikker før ein kjøper dei.

Kva me som testarar synes er bra er nødvendigvis ikkje det som er best for deg.

Derfor spørr me alltid om bruken når me som er i LCD testgruppa anbefaler skjermer i forumtråder.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Det de fleste gjør når de får skjermen i hus er jo å kalibere den med 3.parts programvare for å få bedre farger.

:roll: Skulle ønske vi var der. De fleste tar den opp av esken, kobler den til, og kjører "as is" med default setting. Noen få tar seg bryet med å installere skjermdriveren og ICC-profilen. Ekspertene på hw.no går kanskje gjennom en ordentlig kalibreringsjobb...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si meg helt enig i denne testen :p

Jeg har denne herlige skjermen stående på bordet mitt her hjemme, og er meget fornøyd med den :)

Farge gjengivelsen er helt på topp og jeg har heller ikke merket dette fargetapet på spillet far cry.

Eneste som kan være litt irriterende er hvis en har koblet to pcer til skjermen (en på DVI og en på VGA), kan det blitt litt kluss med hvilken kilde som blir satt først her burde det vært en knapp for å styre kildevalg :\

Ellers synes jeg skjermen står på topp i stil.

En annen ting som kan tas opp er veggfestet. Dette med at kablene festes bak på foten hadde vært genialt her og hvis en har pcen hengende i taket eller lignende, men men kan jo ikke klaffe alt :p

Lenke til kommentar

Fin test, jeg skal erlig innromme att testene som Hardware folka kjorer her er virkelig flotte.

Skal komme med litt konstruktiv kritikk jeg :)

All beskrivelse du har gjort av skjermen er kjempe flott, at du har tatt tak i ting som hvor knappene er plassert, uttaket bak paa foten av skjermen. Kjempe bra.

Bildene kunne ha vert skarpere, det ble litt stress aa prove aa se hva du tok bilde av (litt paa streken :) ), for skjermen sendes tilbake sjekk bildene, men hei vi lerer jo av vaare feil :)

Jeg syntes du gjorde en god jobb.

MvH

Frankie

Singapore

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar

Eneste positivet er designen? Kunne du lagt til et terning kast i testen eller i forumet?

ikke for å reklamere, men inviterer folk til å lese min test og... Jeg har ihvertfall et helt annet syn på det... Hvis jeg kunne velge mellom 172x og 173t i dag, så ville jeg fortsatt gått for 172x

Endret av King_mephisto
Lenke til kommentar

Det er ikkje det einaste positive til skjermen, men den einaste faktoren den overgår dei andre modellane som me har testa dei sise 5-6 mnd.

Var eigentleg tenkt i utganspunktet til å ha ein link til din test i min test men det hadde eg gløymt vekk når eg publiserte den.

Hadde misstanke til at du kom til å reagere litt på testen, men smaken er som baken delt.

Og eg anbefaler at folk også leser King_mephisto sin test av same skjerm (der bundelbilde også er med, noko som mangla i min :blush: ).

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det mulig at dere har mottatt et defekt/dårlig eksemplar?

Edit: søkte etter andre tester for å se om dette var en mulighet.

THG kom frem til det STIKK motsatte av hw.no:

De sier bra farger osv, men dårlig på spill! (...?...)

http://graphics.tomshardware.com/display/2...105/lcd-17.html

Noen so har lest en del og kan uttale seg? Dette er en merkelig skjerm....?

Pen er den ihvertfall :D

Endret av Xvani
Lenke til kommentar

Jeg har denne skjermen og er veldig fornøyd med den, men kan tildels være enig at fargene kan bli litt utvaska ved høy brightness , som f.eks når instillingene er satt til "Internett". Er også litt baklys i topp og bunn av skjermen som merkes ved avspilling av widescreen filmer, men til spilling syntes jeg den er genial noe som skjermen blir brukt mye til (trackmania bla.). Har ikke noe problemer med å anbefale denne som en spilleskjerm. :thumbup:

Endret av StåleB
Lenke til kommentar

For å sei det sånn:

Lurer nesten på kva dei på THG har sniffa når dei har testa den skjermen.

Etterslep og uspillbarhet på denne skjermern vil eg hevde er neste rein bullshit.

Forklaringa kan ligge i om dei berre har testa i unnative oppløysningar, då skjønner eg resultatet. men det er få skjermer som gjer seg veldig bra i unnative oppløysningar.

Innsynsvinkelen var ikkje noko særleg god på skjermen . den blei fort blurry og difus.

Fargene er eigentleg gansk ok men den halter litt på styrken i fargene.

Og eg kan ikkje så at dei har nevnt baklysa, med det tolker eg som grunnen til at skjermen ikkje greier heilt svart nøyaktig nok.

173T til samsung er forsatt ein bedre modell enn 172x. Ein detalj som eg kan legge til er at faktisk 172x trengt meir plass bakover enn kva min 213T og 2080ux+ trenger, grunna måten strøm og singal kontakter er plassert. til gjengeld får du jo ein skjerm som er ganske estetisk.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...