Gå til innhold

Eksamen Systemutvikling VKII 2004..

Marvil

Anbefalte innlegg

Hm ja, jeg er enig med deg i det første vertfall.. Slik vi laget et midlertidig oppsett hadde vi info om bedrift i hovedskjema og elever i delskjema.. Bedriftene må IKKE være med på noen konkurranse, så dem må få utdelt standnummer i påmeldingen. Her må en også ha primærnøkkel slik at en ikke kan lagre flere på samma stand.

Men om man lager et registrerningsskjema med;

Hovedskjema = Bedrift

Delskjema1 = Elev

Delskjema2 = Konkurranse

Den ville kanskje funke..

Åssen fungerer det med poeng..?

Ja slik ja, men det å lage et skjema med to delskjema tror jeg er litt problematisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm ja, jeg er enig med deg i det første vertfall.. Slik vi laget et midlertidig oppsett hadde vi info om bedrift i hovedskjema og elever i delskjema.. Bedriftene må IKKE være med på noen konkurranse, så dem må få utdelt standnummer i påmeldingen. Her må en også ha primærnøkkel slik at en ikke kan lagre flere på samma stand.

Men om man lager et registrerningsskjema med;

Hovedskjema = Bedrift

Delskjema1 = Elev

Delskjema2 = Konkurranse

Den ville kanskje funke..

Åssen fungerer det med poeng..?

Ja slik ja, men det å lage et skjema med to delskjema tror jeg er litt problematisk.

Det skal vel funke..? Ser ofte jeg får tilbud om det i andre databaser..? Kan se litt på det etterpå..

Har du MSN Gringoen ?

Lenke til kommentar

Alltid lurt å lage 0- og kontekstdiagram på forhånd, uansett om du trenger det eller ei... Og det er ofte en del av kravspesifikasjonen. Skader ikke å legge det ved til sensor uansett vettu, slik at sensor vet hvordan du har tenkt.

Har snakket med en sensor i systemutvikling, og noe av det verste han visste var å finne ut hvordan elevene tenkte. Og det skal være rett frem, med forklarende tekst til sensor, ellers kan du droppe en karakter bare fordi du ikke greide å vise hvordan du tenkte.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
-Milæpelsplan

-Kravspesifikasjon

-Datamodellering

Milepæl = Project..?

Kravspesifikasjon ? Det er slike ting den skal inneholde, avgrensinger osv ?

Datamodellering..? Er ikke det modelator ? Trenger vel ikke det når vi skal lage Access ?

Lenke til kommentar

jada..kom opp i 3IT jeg også.

når det gjelder alle datoene som er nevnt i forbredelses arket tror jeg ikke man skal bry seg så mye med dem når man lager databasen. dette er mer aktuellt ved en Project, som jeg tror vi må lage.

Vi må sikkert lage en MS Project plan om arbeidet til Messearragnøren-UB som skal lage databasen. Da er det viktig å huske at arbeidet starter i September og elevene kan bruke i gjennomsnitt 5 skoletimer i uken fordelt på 2 dager til arbeidet, men de kommer også til å brukelitt tid utenom ordinær skoletid for å bli ferdig i rett tid. Dette er 23.Februar.

Hvis noen andre har lagd noe, så må dere gjerne dele det med oss.

Sharing is caring :D

Endret av Nidhogg
Lenke til kommentar

Brukte 3 del-skjema... dette var fra ElevTabell, MesseTabell og BedriftKonkurranseTabell (som er sammenføyning av primænøkler i BedriftTabell og KonkurranseTabell, grunnet mange-til-mange kobling).

Hovedtabellen var BedriftTabell.

Det som dog er viktig er at det under referanseintegritet i relasjoner krysses av på følgende:

relasjoner.JPG

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...