ultranerd Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hei Sitter her med en pc som ikke vil boote. Den er en nabo sin og han har kjøpt disse komponentene XP2500 1x512 MB pc3200 Twinmos DDR Abit NF7 FX5600xt Den vil ikke boote til bios engang Har sjekket PSU GFX Minne Det jeg lurer på er siden denne er DUAL DDR kan man boote denne med bare en DDr brikke og i hvilken av de 3 DIMM slottene må den stå i da? Eller er det mer sannsynnelig at cpu eller hoverkort har tatt kvelden Detter er helt nye komponenter og har aldri funket etter at de er blitt skrudd sammen. Har strippet den for alt og bare brukt gfx til boot men den vil ennå ikke boote Det lyser rødt i LEDen i kabinettet når strømmen settes på Takker for alle (konstruktive) innlegg plz ingen "skaff deg bedre komponenter" svar Lenke til kommentar
moray Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 - Det skal lyse rødt i dioden på HK - Ram brikka di kan stå i hvilken slot som helst. Abit anbefaler Rekkefølgen Dimm 3 til Dimm 1. Har du prøvd å resette bios med jumper switch på hovedkortet? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Hehe. Har nesten samme oppsett. Jeg har bare et annet skjermkort. Jeg kjører ikke dual, og mitt funker fett. Jeg hadde litt problemer med hastigheten på RAMen siden den stod i slot 1 i starten. På Nf7 kortene skal du starte med å putte dem i slot 3 og nedover. Mitt lyser også rødt, og det er bare for å vise at det er strøm der. Jeg vet den er sterk, og jeg trodde selv at det var noe galt med den når jeg skrudde den sammen. Nesten nok å sette inn en glassplate på siden så har du fult opplyst kabinett edit: morcan kom før meg Endret 4. juni 2004 av Mixel Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Du mener resette CMOS? Har ikke gjort dette skal teste seinere Så du mener at nforce 2 chipsettet ikke trenger mer en e brikke selv med dual ddr support? Lenke til kommentar
moray Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Resette CMOS på HK, ja.. Stor sannsynlighet for at det vil funke tror nå jeg.. At HK støtter dual ram betyr ikke at du må bruke to minnebrikker.. Mange anbefaler faktisk å bare bruke en (ved overklokking) for å komme lenger.. Ved å bruke dual ram vil du få en ytelsesøkning på bare 1-2 % Har samme HK, selv og har prøvd alle slottene (for å sjekke hvor høyt jeg kommer med fsb) Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 hvor kraftig PSU har du.......??Gfx kortet trekker MYE strøm og har du satt i strømkontakten til Gfx kortet......? ingen problem å kjøre med bare en rambrikke....sjekk manualen for plasseringen eller se på h-kortet...du bør ha min 360w helst 430w eller mer på PSU på et slikt system....jo da..mange vil hyle å si jeg kjører fint med mindre....spørsmålet er hvor lenge...(les på Toms hardwere..!) ellers kan du prøve med et annet skjermkort....sjekk manualen på h-kort for jumpere og dobbelsjekk alle kabler og kontakter......kansje prøve en annen rambrikke hvis du har tilgang til en også.......lykke til... Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Skal teste med slot 3 har bareprøve 1 og 2 til nå PSU er 300 W og det burde jaggu holde med bare en HD, men har ikke AMD selv så hvem vet. Tar PSU som lite sannsynelig, skal teste slottene samt CMOS først Får angst av abit, glad jeg bare kjøper ASUS selv Etter at mitt gamle BE-6 kort skaffet meg en uke med problemer i P3 tiden holder jeg meg langt unna abit Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 MSI FX5600xt har intet ekstra strøm inntak av det jeg kan se Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 tok feil av 5600 og 5900....sorry...men mener at 300w er for lite uansett.... Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 tok feil av 5600 og 5900....sorry...men mener at 300w er for lite uansett.... Generelt pisspreik 300W holder i massevis for det oppsettet der Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Skal teste med slot 3 har bareprøve 1 og 2 til nå PSU er 300 W og det burde jaggu holde med bare en HD, men har ikke AMD selv så hvem vet. Tar PSU som lite sannsynelig, skal teste slottene samt CMOS først Får angst av abit, glad jeg bare kjøper ASUS selv Etter at mitt gamle BE-6 kort skaffet meg en uke med problemer i P3 tiden holder jeg meg langt unna abit Ved resetting av bios gjør følgende: Koble fra strømledningene på hovedkortet (begge) Flytt jumperen på CMOS Ta ut batteriet Vent et minutt Sett på plass batteriet Flytt jumperen på CMOS tilbake Sett på strømkablene Funker ikke det så har du et problem Har du forresten fått sjekket ut prosessor, minnebrikke og skjermkort? Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Som sagt har sjekket: Minne PSU GFX Da den ellers er strippet for kort er det bare CPU og hovedkort igjen Evt for lite PSU power men jeg tror ikke det er sannsynnelig Denne pcen skal sjekkes vidre i kveld med disse forslagene, er jo mulig at skiten er dau (Skal sjekke om fyren har tatt knekken på CPUen også under montering evt kvestet en pin eller 2) Lenke til kommentar
orodreth Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 begge strømkontaktene fra psu til hk Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 PSU,en er den mest neglisjerte delen i en pc i dag og selv knakk jeg min aopen på 300w med et ganske slapt oppsett i forhold til det som beskrives her og flere andre opplever det samme,så det kan nok gå med en psu på 300w men det er neppe pisspreik å anbefale noe bedre da synes jeg.....les på Toms Hardwere om saken å få deg en tankevekker....... (sikkert ikke psu som er problemet hans her,vil bare nevne det sånn sjenerelt..)... Lenke til kommentar
moray Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Når jeg resetter bios på det hovedkortet skrur jeg av hovedbryteren bak på PSU, slik at det røde lyset slokker etter et par sekunder. Etter dette bare flytter jeg jumperern, holder med noen sekunder, og flytter den tilbake igjen.. Fjerner ikke kabler og batteri... PS: IKKE sett på PC'n med jumperen feil (de to øverste pinnene) Hvis det ikke funker er min teori i hvert fall at det er CPU, siden du ikke kommer inn i bios. Edit: Lykke til ! Endret 4. juni 2004 av morcan Lenke til kommentar
eiD Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 har du koblet til høytaler-pin'en til hk'et? piper det under oppstart? isåfall hvordan er pipingen? Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Jo har koblet speakeren til, men det er et merkelig fravær av piping bare en durende lyd uten at skjermen kobler seg til. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er jo det som skjer når jumperen sitter feil. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er et kjent problem dette hvis PSU er for svak . 1. "Turning on the power only gets spinning fans, nothing from the video, and system wont post." This issue is more than likely caused by an inadequate power supply unit. If you have a generic power supply that came with your fancy new $50.00 case, I can almost assure you the power supply is not up to the job. I have read countless accounts of this problem and almost always when the person is asked about the power supply they are using, they usually respond, "I don't know, its whatever came with this case". It does not really matter if its a high wattage power supply either, as the wattage means nothing when it comes to quality. What your after are stable voltages, the better power supplies such as the ones described in the "Recommended Hardware" section of this site, have what are called isolated voltage rails. This means that there is separate circuitry built in to the power supply that produce each voltage rail, each independent of the other. Most lower end and generic power supplies do not have this feature, all the voltage rails come from a common source via simple voltage dividing circuits. Other possible causes of this problem are: A) Bad signal from CPU fan to motherboard fan connector. B) Dead video card. C) Incorrectly installed floppy drive cable. D) Motherboard grounding out on the case (But you don't have in the case yet, right??) http://www.lvcoyote.com/ Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 300Watt er mer enn nok til det oppsettet Har selv 300 watt til XP 2500+ @ 2400MHz 2*256mb DDR-ram 2 harddisker 2 optiske enheter ATi radeon 9700 Pro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå