kjeldahl Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Etter å ha ventet tålmodig i et par måneder, ser det ut som de første 939 baserte kortene begynner å dukke opp. Noen som har lyst å kommentere det nye kortet til Asus 939 i forhold til evt. andre på vei, og evt. hjelpe meg å spekke et komplett AMD64 system for gaming? Jeg betaler det det koster for å få et bra high-end system, men regner med å bytte HK m.m. etterhvert som PCI Express kommer og faller i pris. Trenger _alt_ (boks, skjerm, mus, tastatur - the works!). Boksen blir primært en gaming rig, da jeg har andre arbeidshester som arbeidssystemer. Tar gjerne i mot tips om hvor jeg bør shoppe også... Mvh, Marius K. Lenke til kommentar
jossy Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 s-ata2 er på vei. Jeg ville ventet! Lenke til kommentar
Beisfjord Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Du er klar over at prisene på socet 939 prosessorer begynner på 4500kr (ifølge prisguiden)? Endret 4. juni 2004 av Psi_^ Lenke til kommentar
kjeldahl Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 s-ata2 er på vei. Jeg ville ventet! Er SATA2 rett rundt hjørnet, eller lenger fram? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 s-ata2 er på vei. Jeg ville ventet! Er SATA2 rett rundt hjørnet, eller lenger fram? nVidia vil implementere S-ATA2 (som er S-ATA300?) "mot slutten av året". Lenke til kommentar
kjeldahl Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 s-ata2 er på vei. Jeg ville ventet! Er SATA2 rett rundt hjørnet, eller lenger fram? nVidia vil implementere S-ATA2 (som er S-ATA300?) "mot slutten av året". Ok. Men etterhvert så vil vel den nye PCI standarden også gjøre det attraktivt å bytte hovedkort igjen (og annet PCI utstyr), så med mindre jeg er villig til å vente på neste gen. PCI og SATA2, så er det ingen andre grunner til ikke å kjøpe et 939 basert hovedkort snart. Vel, bortsett fra prosessorprisene da som andre allerede har påpekt. Marius K. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 haha.. for en 1-2 måneder siden ba vi folk om å vente på Socket 939 og PCIe.. Nå skal vi ha dem til å vente på Sata2... Lenke til kommentar
chil Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 altså jeg har aldri vært så opptatt av Raske hardisker, så sata2 er ikke noe jeg kommer til å vente på. Shuttle socker 939 med pci.e Amd Sockt 939 cpu til under 3000 Pcixpress x800XT SÅ ER VI DER Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 altså jeg har aldri vært så opptatt av Raske hardisker Helt enig. I fem år har jeg hatt en harddisk på 10rpm eller noe, jeg har ikke hatt noen problemer... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 s-ata2 er på vei. Jeg ville ventet! Personlig ville jeg ikke ventet til nyttår kun pga S-ATA2. Lenke til kommentar
Sarion22 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er litt rart, om litt over et halt år kommer S-ATA 2, og CD/DVD brennere/spillere har ikke engang kommet til S-ATA 1... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Det er litt rart, om litt over et halt år kommer S-ATA 2, og CD/DVD brennere/spillere har ikke engang kommet til S-ATA 1... Vel, Plextor har jo 712SA, som visstnok er rett rundt hjørnet. http://www.plextor.com/english/products/712SA.htm Lenke til kommentar
kjeldahl Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 s-ata2 er på vei. Jeg ville ventet! Personlig ville jeg ikke ventet til nyttår kun pga S-ATA2. Enig. Men PCI Express er det antageligvis verdt å vente på, nå som skjermkortene begynner å komme. Forhåpentligvis drøyer det ikke for lenge. Lenke til kommentar
Sarion22 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Kan jo like godt kjøpe socket 939 nå, og oppgradere hovedkort og skjermkort når PCIe og S-ATA 2 kommer... Endret 4. juni 2004 av Sarion22 Lenke til kommentar
jossy Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg ville ventet på pci-e. Jeg skal selv gjøre det og kjøpe socket 939 eller 754. Bare det støtter det jeg vil ha. Jeg driter i s-ata2 Men det er jo 300mb\s i steden for 150 Men drit i Lenke til kommentar
Sarion22 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Jeg ville ventet på pci-e. Jeg skal selv gjøre det og kjøpe socket 939 eller 754. Bare det støtter det jeg vil ha. PCIe kommer ikke til socket 754, så hvis du skal ha PCIe må du kjøpe socket 939... Endret 4. juni 2004 av Sarion22 Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Skjønner ikke hvorfor dere henger dere opp i sata-2. Er ingen harddisker som er i nærheten å levere 150 mb/s idag, og de vil neppe være det på en stund heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå