potetskrell Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Jeg tenkte, at hvis jeg kunne putte inn style inn flere ganger i et dokument, ville jeg spart meg mye arbeid, siden jeg legger inn html'en i en database.. sånn at det blir; <html> <link href="{site_path}/css/screen.css" media="screen" rel="stylesheet" type="text/css"> <body> <p class="paragraf1">bla bla</p> <--- Denne heter stilsettet fra {site_path}/css/screen.css <style type="text/css"> <!-- .stil1 { font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; text-decoration: none; } --> </style> <div class="stil1">bla bla</div> <--- Denne er inkludert fra en database og vil da he eget stilsett </body> </html> Er dette lov, eller er det annen metode jeg kan bruke, som gjør det samme? Edit; Og, hvordan sentrerer jeg en <div>, uten at innholdet blir sentrert? Endret 4. juni 2004 av Ingardj Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Du kan ikke bruke style-taggen andre steder enn i head.. For å sentrere en div legger du til margin:0 auto; i div'ens egenskaper. Hvis du skal sentrere en "klase" med div'er må du samle de i en container-div som du gir egenskapen over ^ Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Edit; Og, hvordan sentrerer jeg en <div>, uten at innholdet blir sentrert? margin: 0 auto; Se forøvrig denne artikkelen. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg tenkte, at hvis jeg kunne putte inn style inn flere ganger i et dokument, ville jeg spart meg mye arbeid, siden jeg legger inn html'en i en database.. Du kan hente flere stylesheets fra forskjellige steder i ett og samme dokument. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Hehe, takk.. denne har jeg jo sett før.. men takk! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Er vel lettast å berre angi klasser, og bestemme korleis ting skal sjå ut i et eksternt stilark - som du importerer èn gang, i head vel? Da kan du på en veldig lett måte forandre f. eks. fargeprofil, størrelser osv. uten å måtte gjøre inngrep i HTML fila Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Er vel lettast å berre angi klasser, og bestemme korleis ting skal sjå ut i et eksternt stilark - som du importerer èn gang, i head vel? Da kan du på en veldig lett måte forandre f. eks. fargeprofil, størrelser osv. uten å måtte gjøre inngrep i HTML fila Ja, men da må jeg jo åpne screen.css for å legge de inn der.. Og da er jo hele vitsen med å legge inn style's i filene, som inkluderes fra databasen direkte.. Du skjønner, endringene i databasen gjør jeg enkelt online, mens screen.css ligge som en fil.. huff Det tar så tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå