aklla Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 jeg sliter veldig med treig internett, på nedlastinger og slikt funker det ganske greit, det virker som jeg har en ekstrem høy ping... det er 30mbit linje her, men det virker som om jeg sitter på en 128k linje, det tar 10 sec å åpne Mine innlegg her, er ca samme tid på alle sider, jeg har og en bærbar her, de er rask, så det er ikke noe galt med linja... jeg bruker mozilla og opera(IE klikka) noen som vet hva jeg kan gjøre for å få skikkelig hastighet her?? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Veldig dårlig beskrevet problemstilling, kan du utdtype? 1. Hvor er her? 2. Hvor mange brukere har linjen? 3. Hvor er det du får 128K linje? 4. Er det bestemte protokoller du får 128k linje på? 5. Er det satt noen policies på det du bruker som du får 128K på som begrenser hastigheten? 6. Os ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 1. her er på jobb 2. usikkert, men sikkert en 50 stk, men har ikke hatt problemer med hastigheten før, det er minst 5mbit linje som er ubrukt 3 og 4. det _er_ ikke 128k, det VIRKER som det er det 5. ingen policies 6. windows xp, fullt oppgradert Lenke til kommentar
Globe Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Visst alle på jobben din bruker linja til download\spilling osv så går det treigt. Visst upload blir brukt mye av noen andre på jobben din, er det grunnen til at du har bad ping Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 spilling og nedlasting er sperret, det meste er faktisk sperret og som jeg sa, jeg har en bærbar pc, der er nettet raskt, og laster ned ca 4mbit/sec og ping er helt ok Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 er internetten din treig stakkar ? Kanskje internetten din blir litt raskere hvis du tar den med deg ut i sola, den blir litt lei seig av å sitte inne i mørket hele tiden. Lenke til kommentar
PapstSkalle Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 er internetten din treig stakkar ? Kanskje internetten din blir litt raskere hvis du tar den med deg ut i sola, den blir litt lei seig av å sitte inne i mørket hele tiden. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 det er 6 DIGRE vinduer her, så pc`n får nok sol, den ene veggen er nesten dekket med vinduer... og en ting til, slike komentarer ødelegger kvaliteten på forumet, og er vel egentlig bare dumt å skrive Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Tar også litt tid å åpne Mine Inlegg på min 2048/256 linje, men det er vel heller belastning på forumservere som gjør dette.. PHPBB-scriptet skal jo rekke å jobbe litt.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 Tar også litt tid å åpne Mine Inlegg på min 2048/256 linje, men det er vel heller belastning på forumservere som gjør dette.. PHPBB-scriptet skal jo rekke å jobbe litt.. joda, men når det er slik på vg.no, db.no, psdata.no, komplett.no, startsiden.no, google.no, start.no, nextgentel.no osv, så er det nok ikke forumet her som gjør det Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 er internetten din treig stakkar .. Advarsel utdelt. Slike kommentarer klarer vi oss uten. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg har nå ikke _helt_ skjønt hva trådstarter har problemer med da.. jeg sliter veldig med treig internett, på nedlastinger og slikt funker det ganske greit, det virker som jeg har en ekstrem høy ping Altså, du kan fin nedlaste og slik, men du har problemer med internett? Ikke logisk tankegang spør du meg, men greit. Uansett pleier jeg å få høy ping på skolen min også, selv om det er en 155mbit BKK-linje. Internett går raskt selvom. Dette skyldes nok at det meste med "ping" er blocket 2k4. spilling og nedlasting er sperret, det meste er faktisk sperretog som jeg sa, jeg har en bærbar pc, der er nettet raskt, og laster ned ca 4mbit/sec og ping er helt ok Og hvis vi jfr dette med første quoten min, ser jeg ikke helt hva som er problemet. Her sier du plutselig at nedlasting er sperret, og så laster du allikevel ned i 4mbit/sec (som forøvrig heter 4MB/s, eller 4mbit). Og plutselig er pingen ok. Men du må uansett ha en flott dag - det er det en eneste jeg kan hjelpe deg med. (@dimdal; ouw! der kjørte du kniven inn i Uelands hjerte - phpBB? Dette er IPB, mann!) Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 kanskje noen på nettet ditt har blaster eller andre skumle virus som stjeler båndbredde! Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Jeg opplever samme problemet til tider. Hos meg er det sikkert bare fordi linja mi har vært svært ustabil i det siste. Jeg har full ytelse når det gjelder nedlastning og når jeg spiller så har jeg til tider høy ping. Synes det er litt merklig. Jeg tok en liten prat med Telenor, de ba meg pinge ei side osv, så fikk jeg unkown host. Telenor duden svarer: Hva er en host? Jeg vet egentlig ikke hva som kan være feil. Siden du forklarer problemet ditt så rart. Du laster ned uten problemer og med rask speed, men når du surfer på nettet så går det tregt. Kan jo være nettleseren din da? Les hva jallakim skrev så skjønner du hva jeg mener Endret 4. juni 2004 av ProxymuZ Lenke til kommentar
bertie Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 han har en stasjonær maskin som kommuniserer tregt med forskjellige websider. På en bærbar maskin på samme linja går det kjapt. er folk vanskelige bare for å være vanskelige?! veit ikke hva problemet er, men... kan det være noe spyware/adware-program som sakker linja. Hvis internet explorer klikker, så er det kanskje noe som ikke er helt i orden. Har du installert noe brannmurprogram, antivirus. Kan fungere å avinstallere/reinstallere dette programmet. Fikk for en stund tilbake et problem med at jeg plutselig ikke fikk kontakt med websider i nettlesere og slikt. Kunne pinge andre maskiner i nettverket og min router og andre websider, men brukte jeg nettleseren for å gå inn på routeren eller websider fikk jeg bare cannot connect. Det viste seg å være en service, symantec network proxy som plutselig stoppet. Håper du finner utav det :-) bertie Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (@dimdal; ouw! der kjørte du kniven inn i Uelands hjerte - phpBB? Dette er IPB, mann!) Jøss.. har alltid trodd dette var et PHPBB-forum jeg.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Jeg har nå ikke _helt_ skjønt hva trådstarter har problemer med da..jeg sliter veldig med treig internett, på nedlastinger og slikt funker det ganske greit, det virker som jeg har en ekstrem høy ping Altså, du kan fin nedlaste og slik, men du har problemer med internett? Ikke logisk tankegang spør du meg, men greit. Uansett pleier jeg å få høy ping på skolen min også, selv om det er en 155mbit BKK-linje. Internett går raskt selvom. Dette skyldes nok at det meste med "ping" er blocket 2k4. spilling og nedlasting er sperret, det meste er faktisk sperretog som jeg sa, jeg har en bærbar pc, der er nettet raskt, og laster ned ca 4mbit/sec og ping er helt ok Og hvis vi jfr dette med første quoten min, ser jeg ikke helt hva som er problemet. Her sier du plutselig at nedlasting er sperret, og så laster du allikevel ned i 4mbit/sec (som forøvrig heter 4MB/s, eller 4mbit). Og plutselig er pingen ok. Men du må uansett ha en flott dag - det er det en eneste jeg kan hjelpe deg med. (@dimdal; ouw! der kjørte du kniven inn i Uelands hjerte - phpBB? Dette er IPB, mann!) joda, skjønner at du ikke helt forstod det, men jeg er admin her, og har derfor en del rettigheter ut mot internett som de andre ikke har, nedlasting går raskt, åpning av sider går treigt og en del andre ting går treigt... skal prøve med spyware nå, har tatt en scan med addaware, noen fler jeg bør scanne med?? og virus kan ikke stjele linja, de blir sperret av brannmuren vår, har forresten sjekket loggen, ingen virus som har prøvd å komme seg ut på noen uker Endret 4. juni 2004 av aklla Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 er internetten din treig stakkar .. Advarsel utdelt. Slike kommentarer klarer vi oss uten. Saklig advarsel.. Jeg prøver å gjøre et poenget her. Jeg er lei av at alle omtaler internett som det skulle vært en privat ting. Skjønner du ikke sarkasme ? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 er internetten din treig stakkar .. Advarsel utdelt. Slike kommentarer klarer vi oss uten. Saklig advarsel.. Jeg prøver å gjøre et poenget her. Jeg er lei av at alle omtaler internett som det skulle vært en privat ting. Skjønner du ikke sarkasme ? Jeg synes egentlig også den advarselen var litt drøy... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (@dimdal; ouw! der kjørte du kniven inn i Uelands hjerte - phpBB? Dette er IPB, mann!) Jøss.. har alltid trodd dette var et PHPBB-forum jeg.. http://www.big-boards.com/board/34/ Og ja, jeg synes også den advarselen var litt drøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå